פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) ערעור לביהמ"ש המחוזי מרכז על קלות עונשו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, בגין הרשעתו בשורה של עבירות מין בשבע מתלוננות שהיו בנות 13-14 בעת ביצוע המעשים.

בהודעת הערעור נכתב כי "המערערת תטען כי עונשו של המשיב סוטה לקולה באופן מהותי וחריג מהענישה הנוהגת בנסיבות האישומים בהם הורשע, אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים... נוכח האמור, תטען המערערת כי קיימת הצדקה של ממש להתערבות ערכאת הערעור על דרך החמרה משמעותית בעונש המאסר בפועל".

עוד נכתב כי "לטענת המערערת, שגה בית המשפט... בכך שקבע מתחמי ענישה שאינם הולמים את חומרת העבירות ואף אינן עולים בקנה אחד עם הפסיקה הנוהגת. זאת, בשים לב, בין היתר, לערכים המוגנים שבסיס העבירות ומידת הפגיעה בהם, נסיבות ביצוע העבירות, פערי הכוחות החריגים בין המשיב למתלוננות, ריבוי המתלוננות, גילן הצעיר וכן השלכות המעשים על המתלוננות.... שגה בית המשפט... עת קבע כי יש למקם את עונשו של המשיב בתחתית מתחמי הענישה, וכן תטען כי שגה עת קבע כי העונש הראוי למשיב בנסיבות העניין הוא 15 חודשי מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח".

"זאת, חרף מתחמי הענישה אותם קבע בית המשפט קמא בעצמו ואשר בחלקם מחייבים מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופות ממושכות... לטענת המערערת, שגה בית המשפט הנכבד קמא עת קבע כי בעניינו של המשיב יש מקום לחרוג ממתחם העונש ההולם משיקולי שיקום. זאת, בשים לב להתרשמות גורמי הטיפול ושירות המבחן לפיה המשיב מצוי במקום ראשוני בלבד מבחינה טיפולית ומתקשה במתן אמפטיה למתלוננות, ובהתחשב באינטרס הציבורי במיצוי הדין עם מבצעי עבירות מין ככלל וכנגד קטינים בפרט".

כזכור, בית המשפט הטיל בחודש שעבר תשעה חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, שהורשע בהטרדה מינית של קטינות. זאת, בניגוד לעמדת הפרקליטות שדרשה לגזור עליו ארבע שנות מאסר בפועל, לאחר שביטי הודה בכתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון בתום הליך גישור ממושך.

לפי כתב האישום, בשנת 2014 הוקמה קבוצת וואטסאפ בשם "ביטי אימפריה", שבה הוא היה אחד המנהלים. השתתפו בה כ־70 קטינות שמעריצות את בתו עדי. בהמשך נפתחו קבוצות וואטסאפ נוספות. החל מיולי 2017 ועד לסוף ינואר 2018 נהג ביטי לשוחח עם קטינות המעריצות את עדי, הן בקבוצות הוואטסאפ והן בצ'ט הפרטי, חלקן שיחות בעלות תוכן מיני.

בין השאר, הוא נהג להציע להן לבצע בעצמן מעשים מיניים, לשלוח לו הודעה קולית שבה הן גונחות, לשלוח לחלקן תמונות וצילומי וידיאו של גברים מבצעים בעצמם מעשים מיניים ועוד. בהמשך, פתחו חלק מהקטינות קבוצת וואטסאפ שבה חשפו בפני אשת הנאשם את מעשיו.