פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבימ"ש השלום ברמלה נגד מאיה דוידוב (50), מנהלת ה'גן של מאיה' בלוד, וסבטלנה צ'רשני (45), סייעת בגן, בגין ריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי ותקיפת 12 מילדי הגן, ילידי 2017-2018.

על פי כתב האישום, במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, שימש גן משפחתון "מאיה" בלוד כגן פרטי המיועד לתינוקות ופעוטות בין הגילאים 10 חודשים ועד שלוש שנים. במהלך התקופה, הנאשמות תקפו את הקטינים, בין היתר, כאשר הקטינים התנהגו בגן באופן שלא תאם את סדר היום הנוהג, למשל, כשהקטינים סירבו לאכול בזמן האוכל או לישון בזמן שהוגדר לשינה, וכן כאשר מי מהקטינים הפר את הסדר בגן, עשה מעשה שהנאשמות לא התירו לעשותו או שהה באזור שבו לא התירו הנאשמות לקטינים לשהות. כך, במספר הזדמנויות, הנאשמות סטרו לידיהם ופניהם של חלק מהקטינים, משכו את ידיהם בחוזקה, ואף דחפו את הקטינים, כאשר בחלק מן המקרים נגרם להם מכאוב.

בנוסף, נהגו הנאשמות בהזדמנויות רבות, להכניס את הקטינים אל כיסאות האוכל ולהושיבם לפרקי זמן ארוכים, ואף ולהוציאם מהם תוך שימוש בכוח למרות התנגדות ובכי מצד הקטינים. כך, למשל, הושיבו הנאשמות את אחד הקטינים בכיסא האוכל למעלה משעתיים, הוציאו אותו ולאחר מספר דקות הושיבו אותו שוב למשך כשעה וחצי.