פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד שני תושבי רמלה, פארס אלשמאלי (25) ומוחמד אלשמאלי (26), בגין רצח בכוונה בצוותא של שריפה אבו מועמר ז"ל, ניסיון רצח בצוותא של קרוב משפחתה של המנוחה, פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא, קשירת קשר לביצוע פשע ונשיאת נשק ותחמושת בצוותא.

הבוקר פורסם כי בתום חקירה מורכבת, היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה פענחה את רצח שריפה אבו מועמר, מחנכת כיתה י"א בתיכון החברתי "דרור רמלה", שאירע בשלהי אוגוסט בשכונת גן חק"ל ברמלה.

פענוח הרצח ברמלה קרדיט דוברות המשטרה

תחילתה של החקירה בדיווח שהתקבל במשטרה על ירי בשכונה, ומממצאים ראשוניים שהתגלו בזירה, עלה כי מהירי שבוצע ברחוב, נפגעה אישה שהיתה באותה עת בתוך ביתה. האישה פונתה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא ובהמשך נקבע מותה.

מספר שעות לאחר האירוע, הצליחו כוחות המשטרה לאתר את החשודים במעורבות באירוע. החשודים ניסו להסתתר במתחם באחת השכונות בלוד, וכשהבחינו בכוח המשטרה, ניסו להימלט תוך שהם משליכים אקדח ומחסנית שעל פי החשד שימשו לירי. 

מחקירת האירוע עלה חשד כי בהמשך לסכסוך שהתגלע בין שתי משפחות המתגוררות בשכונה, ארבו החשודים לבן משפחתה של הקורבן.  כאשר הגיע בן המשפחה לרחוב, דקרו אותו החשודים וירו לעברו ולעבר בית המשפחה. אחד הקליעים חדר את חלון הבית ופגע באישה שנפצעה בצווארה והיא התמוטטה במקום. בן משפחתה שנפצע מהדקירה, פונה עצמאית לבית החולים אסף הרופא. 

כזכור, לפני מספר חודשים הנחה מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, להכניס כוחות גדולים של משטרה ומג"ב וכן יחידות מיוחדות לתוך רמלה בעקבות סכסוכים עקובים מדם המתנהלים במקום. ההחלטה התקבלה אז מחשש לפעולות נקם בעקבות רצח משולש שאירע בכביש לוד, כמה עשרות מטרים ממשרדי היחידה הארצית המיוחדת להב 433 של המשטרה. שוטרים שהסתובבו ברמלה הותקפו על ידי פורעי חוק אולם לאחר תקופה קצרה הכוחות יצאו מהעיר ומסתבר שהרוחות לא נרגעו.