המשטרה פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהתקבלה מהמרכז הרפואי זיו בצפת, בחשד לחטיפה לכאורה של גופת מנהיג דת (שייח') דרוזי אבו זאין אלדין חסן חלבי, מהמרכז הרפואי, על ידי עשרות דרוזים תושבי מג'דל שאמס, שהגיעו למרכז הרפואי אמש (שישי). השייח' חסן חלבי, היה מאושפז במרכז הרפואי זיו בצפת לאחר שנדבק בקורונה ומצא את מותו בבית החולים.

הפריצה למרכז הרפואי צפת, קרדיט מצלמות אבטחה

במקביל להגעת כוחות משטרה למג'דל שאמס לשם הובאה גופת השייח' לקבורה, הגיעו חוקרי המשטרה למרכז הרפואי ופתחו כאמור בחקירה לבירור נסיבות האירוע. מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, הורה על הקמת צוות בדיקה לבירור התרחשות האירועים לרבות התנהלות מפקד כח המשטרה שהגיע לבית החולים וטיפל באירוע.

בשישי בערב התקבלה במשטרה קריאה מהנהלת המרכז הרפואי זיו בצפת אודות חטיפת גופה של השייח' הדרוזי חסן חלבי, על ידי כמאה וחמישים דרוזים שהגיעו לשטחי המרכז הרפואי זיו בצפת ופרצו פנימה. אלא, משהגיעו כוחות המשטרה למרכז הרפואי הם זיהו עשרות רבות של תושבי מג'דל שאמס נסערים והזעיקו למקום כוחות וצוותים של יס"מ. 

מפקד הכוח שוחח עם מנהיגי ההמון והגיע איתם להבנות על פיזור האזרחים, כך טוענים במשטרה אלא שבזמן שמרביתם עזבו את המקום התקבלה קריאה נוספת מהנהלת המרכז הרפואי על עשרות דרוזים שמסתובבים במסדרונות המרכז הרפואי. מפקד הכוח המשטרתי יחד עם שוטרי יס"מ וקב"ט המרכז הרפואי החלו לנוע לעבר המרתף כשבמקביל החלו חוקרי המשטרה בחקירת נסיבות האירוע. 

כח המשטרה שהגיע למרתף מלווה כאמור בקב"ט של המרכז הרפואי נחשף על פי הנטען לתמונה שונה לגמרי שכן השוטרים זיהו ארבעה רופאים במדים מתוך הסגל הרפואי במרכז כשאחד מהם הינו רופא מרדים תושב מג'דל שאמס כשהם עצמם יורדים עם הגופה ומעבירים אותה לידי האזרחים. 

בשלב הזה תוהה מפקד הכוח האם הגופה נמסרת לאזרחים באישור ומבירור מול אותו רופא מרדים הוא נענה לכאורה בחיוב. אלא, שחרף זאת עולה טענה מדוע אישר מפקד הכוח את מסירת הגופה לידי אותם אזרחים זאת בשעה שקיבל תלונה מהנהלת המרכז הרפואי על כוונה לחטוף את הגופה בניגוד לנהלים.

במשטרה בוחנים עתה האם הגופה נחטפה בכוח, או שמא הועברה להמון על ידי אנשי הסגל הרפואי בניגוד לנהלים. השוטרים אספו את מצלמות האבטחה שם תועדו רגעי הפריצה לשטח המרכז הרפואי ובוחנים את כלל פרטי האירוע.

נבהיר, כי מיד עם קבלת הידיעה אודות מותו של השייח' הדרוזי, נערכו במג'דל שאמס לקיים הלוויה המונית חרף תקנות הקורונה והעובדה שמג'דל שאמס הוכרזה כאזור אדום. 

גורמי המקצוע סירבו בתוקף לקיומה של הלוויה המונית מה גם שבמרכז הרפואי הגיעו להסכמה עם בני המשפחה לפיו במידה ויהיה ניתן לשחרר את הגופה עד השעה 13.00 המרכז הרפואי ישחרר את הגופה לידי בני המשפחה. הסיכום הושג בהבנות עם בני המשפחה אולם חרף זאת בנסיבות שנמצאות בחקירה עדיין הגיעו כמאה וחמישים מבני העדה למרכז הרפואי ופרצו פנימה במטרה לחטוף את הגופה ולהביאה לקבורה עוד במהלך הלילה.

במקביל, כאמור, כוחות משטרה גדולים נשלחו לכפר הדרוזי מג'דל שמס, לקראת הלווייתו המתוכננת של מנהיג הדת. כשהגיעו כוחות המשטרה אל ביתו של השייח' הם נחשפו לכ – 1,500 תושבי המקום שצבאו מול ביתו של המנוח והורו להמון להתפזר מהמקום.

תוך זמן קצר עזבו התושבים את האזור וכוחות המשטרה יחד עם בני המשפחה וראשי מג'דל שאמס פנו אל אצטדיון הכדורגל כדי לתאם את אירוע ההלוויה המתוכנן לשבת בקפסולות מסודרות. כפי שציינו מפקד מחוז צפון ניצב לביא הורה על הקמת צוות בדיקה בנושא.