אתמול נחשף כי גננת מרמת גן בת 63 נעצרה בחשד שהתעללה בפעוטות לאחר שהושגו קלטות ממצלמות האבטחה. תמר (שם בדוי), אמא לילד שהיה חלק מהגן הזה לפני כשנתיים שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הדרך בה גילתה זאת ועל התחושות הקשות שהיא שחווה מאז. בנוסף, הדגישה כי הייתה לה הרגשה רעה: "ידעתי פשוט ידעתי, הוא היה בגן מגיל שמונה חודשים עד גיל שנה ושמונה חודשים. בהתחלה היה חוזר צרוד, תינוק, למה הוא צריך להיות צרוד? אמרתי אולי זה קורה בגלל המזגן וקר והם על הרצפה, באתי הביתה הכל היה בסדר ותמיד הייתי בודקת ולא הייתי רואה סימנים".

ההתעללות בפעוטון ברמלה: סרטוני מצלמות האבטחה נחשפים

את פותחת את הטלוויזיה ונחשפת לראשונה לתיעוד מהגן.
"כן, אני ישבתי בדיוק עם בעלי לראות טלוויזיה בארוחת הערב והוא אומר לי רגע הגן הזה נראה לי מוכר, ואין לי עוד ילד יש לי רק אחד אני מזהה את הרצפה, את הסדר והארגון של הכיתה עצמה כי זה תמיד היה אותו דבר. אני מזהה את הבחורה ואומרת לו רגע זאת לא המטפלת זאת המנהלת של הגן, היא זאת שעשתה את זה לפי הסרטונים".

הגננת?
"כן היא אחראית על כל הבנות שם זה גן פרטי".

את מזהה אותה?
"כן ישר אני מזהה אותה ובעלי אומר בהתחלה אולי זאת לא היא ואני אומרת שאני כן מזהה אותה, מי שמכיר קל לו מאוד לזהות".

ומה?
"חשכו עיני לא ידעתי איך להגיב, התחלתי לרעוד וירדו לי דמעות ואמרתי אני לא מאמינה שזה קורה, הייתה לי הרגשה, ידעתי פשוט ידעתי".

מה זה אומר הייתה לי הרגשה?
"הוא היה בגן שם מגיל שמונה חודשים עד גיל שנה ושמונה חודשים. בהתחלה היה חוזר צרוד, תינוק, למה הוא צריך להיות צרוד? אמרתי אולי זה קורה בגלל המזגן וקר והם על הרצפה, באתי הביתה הכל היה בסדר ותמיד הייתי בודקת ולא הייתי רואה סימנים עליו אבל כשהייתי מגיעה לגן הוא היה בוכה בהיסטריה ולא היה מוכן להיכנס לגן".

בדקת אם יש סימנים על הגוף?
"כן באיזהשהו שלב במהלך השנה נאלצתי לעשות את זה, לבדוק שאין סימן כי הוא היה בוכה לפעמים כשהייתי באה לגן, בוכה בתוך הלול בכי קורע לב כאילו מישהו פוצץ אותו במכות".

הרבה ילדים לא רוצים להיכנס לגן ובוכים. 
"פה זה היה בכי ממש שונה, הוא היה ילד רגוע ותמיד היה בסדר ופתאום ההתנהגות שלו טיפה השתנתה והיה בוכה בכי קורע לב ממש, הייתי רואה אותו אומלל בלול וכששאלתי מה קרה הם אמרו הוא לא רצה להיות בלול, די באמת? ילד שלא רוצה לא בוכה כזה בכי קורע לב".

וכשבאת לקחת אותו הוא גם בכה?
"פעמים בודדות שפשוט באתי והיה בכי או שהייתי רואה אותו יושב בסל-קל, ששמים ברכב, והיית רואה בתמונות מהגן שהילד יושב בסל-קל. אמנם ההתפתחות שלו הייתה טיפה איטית אבל היא טענה שהרצפה קרה והיא שמה אותו בכיתה עם הגדולים יותר, למה במהלך היום את צריכה לשים אותו בכיתה של הבוגרים?"

סימנים לא טובים.
"כל הזמן אני וההורים היו לנו סימני שאלה וביקשנו לראות במצלמות ויום אחד שהוא בכה ממש שאלתי מה קרה לא הסתכלו לי בעיניים ואמרו לי נמאס לו לשבת בלול או הוא רוצה ידיים".

דיברתם ההורים על האפשרות של אלימות בגן?
"היו הורים שכן והורים שמשום מה התכחשו לזה, כל כך אהבו אותה ואמרו את השם שלה שהולך לפניה".

אבל בווצאפ עלתה אפשרות?
"בווצאפ לא דיברנו על זה כי ידענו שיש הורים שידברו איתה ויכול להיות שהיא תעלים ראיות, אבל אנחנו כמה הורים היינו מדברים על זה הרבה ואני כמה פעמים אמרתי שאני מחפשת גן אחר, היא אמרה שלא תחזיר את הצ'קים והיא הייתה בחובות, היו לה שני גנים, הייתה לבד בארץ, הייתה בוכה לנו ההורים קשה לי וקשה לי, אין בעיה ננסה להירתם הייתה מתקשרת להורים שעשתה להם הנחה ומתחננת שיביאו לה את הכסף כי אין לה מה לאכול והיא מסכנה וקשה לה וההורים ריחמו עליה".

כמה ילדים היו?
"בסך הכול 30 ילדים".

כמה מטפלות?
"בערך 5 בכיתות נפרדות".

המצלמה הייתה מחוברת אונליין?
"לא, אני מההתחלה שרשמתי את הבן שלי, זו הייתה תקופה של התעללות".

למה לא ביקשתם?
"אמרנו לה שאנחנו רוצים לראות מה קורה במצלמות וכל פעם אני צריכה לקרוא לטכנאי, המצלמה לא בסדר, אבל כמה זמן לוקח לקרוא? לא, אני לבד ובוכה ומתפרצת, וקשה לי וכסף, כל הזמן הייתה מזכירה את זה שקשה לה".

לא הדליק נורה אדומה?
"מאוד הדליק אבל ממש כאב לנו עליה, היא סגרה גן אחד כי לא הייתה לה ברירה ופיטרה משם סייעות".

אתמול אחרי הפרסום דיברת עם עוד הורים?
"כן דיברתי עוד הורים מהכיתה של הבוגרים והם אמרו לי שממש קשה להם, הם לא יודעים איך לעכל את זה ועכשיו זה ללכת לפסיכולוג, התקשרו אליהם בלילה".

איך הילד?
"היום ברוך השם הוא בסדר, חזר לאכול כמו שצריך. הוא לא היה אוכל בגן הזה כמו שצריך ככה שאני בטוחה שהכל קשור. מאז שהוא עזב את הגן הוא פורח".