נציב תלונות הציבור על שופטים החליט הבוקר (שלישי), לדחות את התלונה נגד שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, שערך חתונה לבנו בנוכחותם של כ-70 משתתפים במקום סגור, פרשה שפורסמה לראשונה בגלי צה"ל. זאת למרות תקנות הקורונה, אשר אינן מתירות אירועים רבי משתתפים. נציב תלונות הציבור נימק את החלטתו בכך שהשופט מלצר לא ידע שעבר דבר עבירה.

החתונה, שבעקבותיה הוגשה התלונה נערכה לפני מספר חודשים, כאשר מגבלות הקורונה התירו התקהלות של עד 20 בני אדם במקום סגור. לאחר החתונה פורסם כי מלצר, המכהן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הפר את ההנחיה ולחתונה הגיעו מספר גבוה יותר של אורחים.

חנן מלצר (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
חנן מלצר (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)

לאחר הפרסום, ארגון זכויות האדם "בצלמו", הגיש קובלנה רשמית לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, ודרש כי תינתן נזיפה פומבית לשופט מלצר. בנוסף, טענו בארגון, כי לא יתכן שהשופט ידון בנושאים הקשורים בקורונה, בזמן שהוא עצמו מפר את ההנחיות בפומבי.

השופט בדימוס שוהם, החליט לדחות את התלונה על הסף, וכתב בהחלטתו כי "אין כל ספק שאכן נעברה העבירה, אולם מבדיקה עם כבוד השופט, עולה שהשופט הבין שאין בעיה עם כמות כזאת של אנשים, ולכן אף הוציא כסף רב בעניין בשכירת אולם וחדרים במלון".

בעקבות דחיית התלונה, מסר ארגון "בצלמו": "כל אזרח יודע שאי ידיעת החוק אינה פוטרת את העובר עליו. מתברר שזה כל אזרח, ולא שופט עליון. שוב מתברר שישנו דין אחד לאזרח פשוט, ודין שונה לשופטי העליון, להם יש הנחת סלב. נמשיך לפעול למידה שווה של צדק לכל". את תגובתו חתם הארגון באמירה "חנן מלצר לא ידע שקול לרחמים לא ידע!".