שניים מהעבריינים המוכרים ביותר בארץ, יצחק אברג'יל ואבי רוחן, העצורים עד תום ההליכים במסגרת פרשת 512 וממתינים לגזר הדין בעניינם, נעצרו שלשום בלילה תוך כדי מעצרם על ידי חוקרי היחידה הארצית לפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 במשטרה, כחשודים באיומים על התובע בתיק נגדם - עו"ד נ.מ מ מהפרקליטות. 

שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מיכלס החליט לשחרר אותם מהמעצר, היות והם מצויים במעצר עד תום ההליכים ממילא ואף הביע תמיהה בפני נציג המשטרה. "אודה ולא אבוש שגם לאחר ששמעתי את הסבריו של נציג המבקשת, לא שמעתי ממנו הסברים כלשהם המצדיקים את הארכת המעצר".

בשבוע שעבר התלונן הפרקליט בפרשת 512 במשטרה כי הוא נתון לאיומים מצדם של אברג'יל ורוחן לכאורה. חוקרי היאחב"ל פתחו בחקירה סמויה, אספו ראיות לכאורה, לרבות תיעוד קולי ועדויות של מלווים מיחידת נחשון בשירות בתי הסוהר. בעקבות החקירה העבירה הפרקליטות למשטרה הצהרת תובע שהוגשה לבית המשפט בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום.

בדיון שהתקיים בבית המשפט טענה פרקליטתו של רוחן, עו"ד אורנת קמרון כי היא אינה מבינה מדוע נדרש להאריך מעצר למי שמצוי כבר חמש שנים במעצר עד תום ההליכים. לטענתה , רוחן הוא אדם חכם שלא היה מאיים על תובע כאשר רק לאחרונה שופרו תנאי המעצר שלו. 

אבי רוחן (צילום: פול גדעון מרקוביץ)
אבי רוחן (צילום: פול גדעון מרקוביץ)

השופט מיכלס החליט כאמור לדחות את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של השניים, למרות שמצא תשתית ראייתית לכאורה לחשדות נגדם. לדעת השופט, הצהרת התובע הוגשה כבר בדיון הראשון להארכת מעצר, כך שלא מדובר במסגרת מעצר ימים, מה גם שהחקירה החלה לפני כשבועיים ומאז הם לא נעצרו והחקירה הסתיימה. השופט אף דחה את בקשת המשטרה לעכב את ביצוע החלטתו והורה להשיב את העצורים לתנאי מעצרם הקודם. 

כזכור, ב-18 במאי 2015 נעצר אברג'יל עם עוד 43 אחרים, בהם אבי רוחן, במסגרת פרשה 512. ב-13 ביולי 2015 הוגש כתב אישום נגד 18 נאשמים, בראשם אברג'יל. כתב האישום מאשים את אברג'יל בניהול ארגון פשע שייצא וייבא קוקאין ואקסטזי ברחבי העולם בהיקפי ענק, וחבריו ביצעו שורה של עבירות אלימות חמורות, כולל חיסולים ורצח אזרחים.