החשוד באירוע האלימות שהתרחש אמש בשכונת בית הכרם בירושלים הוא אחד הקורבנות שחוו התעללות בפרשת הכת של אליאור חן, שנידון לפני כעשור ל-24 שנות מאסר. החשוד בדקירה השתחרר ממוסד סגור, והגיע לבית אמו - שם דקר את אחותו בת ה-20, את גיסו בן ה-30 שנפצעו בינוני, ובהמשך גם את אמו. בתום האירועים הוא הסתתר באירוע עד מעצרו. 

כוחות המשטרה ומד"א בזירת האירוע בירושלים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כזכור, בנוסף לבני המשפחה שנפצעו - פונתה לביה"ח גם ילדה כבת שמונה חודשים. מהחקירה הראשונית עלה כי אחיה של האישה, בן 26, נכנס לבית בו היא מתגוררת עם בעלה והתנפל עליהם בסכין, תוך שהוא דוקר אותם בפלג גופם העליון. בני הזוג הצליחו להימלט מהדירה יחד עם בתם הקטנה, שלא נפגעה, והמתינו בחוץ לכוחות ההצלה. התוקף המשיך בשלו והחל לדקור גם את אמו, בת ה-45, ששהתה עם אחיו ורעייתו בביתם, ופצע אותה באורח קל.

כוחות המשטרה נאלצו לפרוץ לדירה מהכניסה האחורית, מחשש לחיי האם, לאחר שהתוקף נעל את עצמו בדירה עמה. משנכנסו השוטרים לדירה איים עליהם התוקף ונופף לעברם בסכין, עד שנעצר ונאזק לאחר שימוש באקדח טייזר. הוא נלקח לחקירה.

עו"ד אריאל הרמן, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד בתקיפת בני משפחתו, מסר: "מדובר בצעיר שעבר התעללות ממושכת ויוצאת דופן בחומרתה וכתוצאה מכך סובל מהפרעות נפשיות חמורות ומפוסט טראומה מורכבת. לאור הידרדרות במצבו הנפשי הוא אושפז במשך כשבוע בבית חולים לחולי נפש ולמרות בקשת משפחתו שלא לשחררו בשל מצבו הוחלט לשחררו. זוהי טרגדיה משפחתית, שנראה שהיה ניתן למנוע אותה. בית המשפט קיבל את בקשתנו והצעיר הופנה לבדיקה פסיכאטרית". מעצרו של החשוד הוארך בעשרה ימים.