אתמול נערך בבג"ץ דיון בעתירה שהוגשה מטעם ארגון הבריכות ומטעם ציבור השחיינים הלא-תחרותיים. בעתירה נטען, כי החלטת הממשלה בדבר סגירתן המוחלטת של הבריכות מלפני כמה חודשים, התקבלה שלא על בסיס נתונים מחקריים או מדעיים לגבי תרומת פעילות השחייה להתפשטותו של וירוס הקורונה בארץ, תוך כדי התעלמות מוחלטת מנייר העמדה מטעם ההסתדרות הרפואית בישראל מחודש יולי 2020.

לטענת העותרים, שיוך בריכות השחייה למקומות בילוי או אטרקציה בדומה לבתי מלון וצימרים הינו שגוי משום שמדובר בצורך חיוני לציבור לא קטן באוכלוסייה, בחלקו הגדול מבוגרים, נכים ובעלי צרכים רפואיים. בעקבות סגירת בריכות השחייה, נאלץ ציבור השוחים להעתיק את פעילות השחייה אל הים הפתוח, עם כל הסכנות הכרוכות בכך, במיוחד בעונת החורף שבה המים קרים ואין מצילים ושירותי עזרה ראשונה בחופים.

בג"ץ המליץ לעותרים למחוק את העתירות מאחר ואינו יכול להתערב בהחלטות מקצועיות של הממשלה, ולנהל שיח ישיר בין העותרים למשיבים. בנוסף, אתמול נערך דיון בבג"ץ בעוד עתירה, זו שהגישה האגודה למחול, תרבות הגוף והתנועה, עמותה המייצגת את בתי הספר למחול ואת כלל מדריכי המחול והתנועה הפרטיים. העתירה הוגשה בטענה להחלטה אבסורדית של הממשלה, האוסרת קיום פעילות ספורטיבית בסטודיו בתשלום, בשעה שמותר לקיים כזו באוויר הפתוח.

לדברי העותרים, כ־100 אלף איש עוסקים בישראל במקצועות המחול והתנועה - מורים ומדריכים לחוגים כגון: ריקוד, יוגה, פילאטיס וקפוארה. כפועל יוצא, כ-2 מיליון וחצי ישראלים הצורכים תרבות גוף ותנועה, אינם יכולים לעסוק בריפוי הגוף והנפש, דווקא בתקופה שבה זה נדרש כל כך.

בסיום הדיון, הוחלט שלא להתערב בשיקול דעת הממשלה ושעל פי עמדת המדינה, הפעילות תחודש לאחר תיאום עם משרד הבריאות, ומחוץ למבני הקבע בהם הם נערכים. עו"ד גלעד יצחק בר-טל, ממשרד קטן לורנץ בר-טל טלמור: "הממשלה חזרה בה מהאיסור לגבות כספים עבור אימונים, וכן חזרה בה מהאיסור לפיו לא ניתן היה להעתיק את הפעילות העסקית אל מחוץ לבית העסק, מה שגרם לכך שבפועל לא ניתן היה לעבוד בבית העסק ואף לא במקום אחר. אנחנו מייחלים לשיח ישיר עם משרד הבריאות שיכול להחזיר ענף שלם לפעילות בדרך בטוחה וללא הדבקה".