השופט מני מזוז לא נענה לבקשת סגן ראש מחש, משה סעדה, ולא הוציא צו ארעי המונע את כינוס וועדת האיתור לפרקליט המדינה. סעדה עתר הבוקר לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, העומד בראש ועדת האיתור, למנוע את כינוסה ולמנוע ממנה לקבל החלטות עד שיבהיר אם יש בכוונתה לפטרו. עוד קבע השופט, כי המשיבים יגישו תגובה לעתירה עד ליום חמישי.

אביחי מנדלבליט באירוע של הסנגוריה הצבאית

סעדה טוען בעתירה באמצעות בא כוחו, עורך הדין עודד סבוראי, ממשרד סבוראי, שחם-שביט, כי "יסודה הוא בהתנהלות בלתי ראויה של המערכת כלפי העותר, אשר ניתן בהחלט לתארה כהתנכלות על רקע מילוי תפקידו כ'שומר סף' נאמן".

לדבריו, "מדובר בהתנהלות מתמשכת, אשר הגיעה לשיאה בעת האחרונה, בניסיון להכתים את מועמדותו של העותר לקראת התכנסות וועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה, וזאת על דרך של הפצת מידע ברבים בדבר גיבוש כוונה לפטרו ובדבר היות מועמדותו למשרת פרקליט המדינה, כביכול מהלך "טקטי" שנועד לחסום את פיטוריו, מידע אשר מעבר להיותו כוזב ופוגע קשות בעותר ומבזה אותו בעיני הרבים, כמו גם בעיני קהילתו הקרובה, בני משפחתו וילדיו, הרי שסביר כי הוא ירחף בחלל חדרה של וועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה, עת זו תידרש לבחינת מועמדותו".

עורך הדין סבוראי מסר כי "עו"ד משה סעדה מכהן כשומר סף מזה למעלה מעשרים שנה, מתוכן תשע שנים כסגן ראש המחלקה לחקירת שוטרים. במסגרת תפקידו הוא היה ממונה על חקירת תיקים רגישים אשר נוגעים לבעלי תפקידים בכירים במשטרה ובראשם פרשת אום חיראן, בה קביעת מח״ש שהמורה יעקוב אלקיעאן ז״ל לא היה מחבל, קוממה עליו את המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך".

לדבריו, "הפרקליטות נטשה את מח״ש כדי להגן על המשטרה בתקופה הרגישה של חקירות ראש הממשלה והתוצאה היא התנכלות שיטתית של המערכת לעו״ד סעדה, עד כי בעקבות התמודדותו למשרת פרקליט המדינה, הוציא גורם בכיר בלשכת פרקליט המדינה הודעת וואטסאפ מאיימת, לפיה מתכוונים לפטרו, כך ממש". הוא הוסיף כי "עו״ד סעדה מגולל בעתירתו את מה שמתרחש בתוככי מערכת אכיפת החוק. הדברים צריכים להטריד כל אזרח ששלטון החוק יקר לליבו".