מנהיג כת 'לב טהור' אליעזר רומפלר, שנגדו הוגש כתב אישום חמור בגין התעללות בילדים, הצליח בימים האחרונים להימלט מישראל, זאת למרות שקיים נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ בעקבות האישומים החמורים נגדו. היום (שלישי), היה אמור להתקיים דיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

קהילת 'לב טהור' הינה קהילה חרדית קיצונית אשר מונה עשרות משפחות, ואשר נעשה ונדה ברחבי העולם מתוך מטרה להיעלם מידן של רשויות המדינה", כך נפתח כתב האישום. "הקהילה הוכרזה על ידי בית המשפט ככת פוגענית, וזאת לאור כך שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצור קשה ואכזרית".

על פי כתב האישום, במקרה ההתעללות הראשון, רומפלר חשד באחד מתלמידיו שגנב כסף מקופות הצדקה. כעונש למעשי התלמיד, "הנאשם ואחרים הפשיטו אותו מבגדיו, כך שהוא נשאר רק עם תחתונים. לאחר מכן הושכב על שולחן שהיה במקום, והנאשם הורה לאחד המלמדים לקשור את רגליו לשולחן על מנת שלא יזוז". לאחר מכן, "החלו הנאשם, ומלמד נוסף, להכות את התלמיד באמצעות חגורה ובאמצעות מקל, במשך מספר שעות, והכל תוך שהתלמיד בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק". כתוצאה מהמכות הרבות שקיבל, התלמיד לא יכול היה לעמוד על רגליו "והוא נזקק לנשיאה על ידי שניים שלקחו אותו לביתו".

במקרה התעללות נוסף, בדומה למקרה הראשונה, רופמלר חשד בתלמיד ששיקר על כך שהוא צריך משקפיים. "בעקבות כך כינסו הנאשם והמלמדי האחרים את תלמידי בית הספר של הקהילה ואמרו להם כי יש ביניהם תלמיד ששיקר והוא צריך להתוודות על כך, אך אף אחד מהילדים לא ענה", מסופר בכתב האישום. "לאחר מכן הופשט מתלונן ס' מבגדיו, כך שהוא נשאר רק עם מכנסיים וחולצה, והשכיבו אותו על שולחן שהיה במקום. לאחר מכן החלו שניים מהמלמדים להצליף במתלונן בגבו ובישבנו במשך כשעה, והכל תוך שהנאשם כמנהל בית הספר והמלמדים האחרים צופים במעשה".