ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בתחום הסלולר והופעתן של הרשתות חברתיות גרמו להרחבה משמעותית של אפשרויות התקשורת בין בני האדם ותוך כך נתנו במה לאנשים שקודם לכן התקשו להביע את עמדותיהם באופן פומבי. עם זאת, לצד היתרונות שבקדמה, הרשתות החברתיות הביאו עימן גם סיכונים חדשים למשתמשים בהן. כיום כל משתמש ברשתות החברתיות חשוף לתביעת לשון הרע אם הוא מתבטא באופן פוגעני כלפי משתמש אחר. במקביל, כל משתמש ברשתות החברתיות רשאי להגיש תביעת לשון הרע נגד משתמשים אחרים בכפוף לעמידת הפרסום בתנאים הקבועים בחוק איסור לשון הרע.

מהם התנאים הנדרשים לצורך הגשת תביעת לשון הרע?
כדי להצליח בתביעת לשון הרע יש צורך לעמוד בשני תנאים מצטברים. ראשית, לצורך עמידה בתנאי ה"פרסום", הנפגע יידרש להוכיח כי התוכן הפוגעני אכן נחשף לגורם שלישי. כלומר, תוכן פוגעני הנשמע אך ורק באוזניו של הנפגע אינו מקים עילת תביעה.

התנאי השני הוא כי בחינת התוכן העלתה שמדובר בתוכן פוגעני. הבדיקה תיעשה באמצעות מבחן אובייקטיבי שבמסגרתו תישאל השאלה הבאה: האם האדם הסביר היה מפרש את תוכן הפרסום ככזה שעשוי לפגוע בשמו הטוב.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד ונוטריון ד"ר איריס טרומן, לחץ/י כאן

פיצויים ללא הוכחת נזק לנפגע מפרסום לשון הרע
במסגרת דיון בתביעה נזיקית בעילה של לשון הרע, בית המשפט רשאי לחייב את הנתבע לפצות את הנפגע בסכום של 75 אלף שקלים ללא הוכחת נזק. אם הפרסום הפוגעני נעשה במכוון ובמטרה לפגוע, בית המשפט רשאי לחייב את הנתבע בתשלום פיצויים בסך של 150 אלף שקלים לנפגע ללא הוכחת נזק. יש לציין כי נוסף על הגשת תביעה אזרחית בעילה נזיקית, הנפגע רשאי להגיש קובלנה פלילית נגד הנתבע ובכך להביא להעמדתו לדין פלילי בגין ביצוע עבירה של לשון הרע.

בכל מקרה שבו נדרשת מעורבות של עורך דין בתחום לשון הרע, לפני בחירה בעורך דין חשוב לבחון את ניסיונו בתחום, להתרשם מהשכלתו ומהישגיו המקצועיים ואף ליצור עימו קשר טלפוני לצורך התרשמות ישירה ממקצועיותו ומיחסו ללקוח.

עורכת הדין ד"ר איריס טרומן היא המייסדת של משרד עורכי דין המשלב ידע וניסיון נרחב, מקצועיות, יחס אישי ללקוח ואחוזי הצלחה גבוהים. עו"ד ד"ר איריס טרומן מוסמכת כנוטריונית, מגשרת ובוררת, בעלת תואר דוקטור למשפטים ותואר MBA, מרצה במוסדות אקדמיים ובפורומים משפטיים.

ניסיון רב בייצוג תובעים בתחום לשון הרע
משרד עו"ד ד"ר איריס טרומן בעל ניסיון רב בייצוג תובעים בתחום לשון הרע, מעניק ללקוחותיו שירותים משפטיים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בתחום לשון הרע ברשתות החברתיות, בין שכנים, במקום העבודה ועוד. המשרד פועל באופן נחוש ומקצועי לצורך השגת התוצאה המיטבית עבור הלקוח כאשר כל לקוח של המשרד נהנה מיחס אישי ומזמינות מרבית.

במקרה שנפגעת מאמירה פוגענית כלשהי, הושמצת או הכפישו את שמך ברשתות החברתיות, משרד עו"ד ונוטריון ד"ר איריס טרומן מעניק ללקוחותיו מגוון שירותים משפטיים בהתאם לצורך ובמחירים הוגנים. משרד עו"ד ונוטריון ד"ר איריס טרומן בעל ניסיון רב שנים בייצוג משפטי בתביעות לשון הרע בפורומים, בטוקבקים ובפייסבוק, ייצוג בתביעות לשון הרע במקום העבודה, באינטרנט וברשתות חברתיות כמו גם במקרים של הוצאת דיבה ופגיעה בפרטיות במסגרת סכסוכי שכנים ובמקרים של לשון הרע שהתבצעה תוך שימוש בקללות וגידופים.

אם נתקלת בפוסט משמיץ או שהכפישו את שמך ברשתות החברתיות או בכל פלטפורמה אחרת, ההמלצה היא לפנות בהקדם לעו"ד מקצועי ומנוסה לצורך היוועצות ובחינת אסטרטגיית פעולה מיטבית עבורך.

משרד עו"ד ונוטריון ד"ר איריס טרומן - למשרד שלוחה בתל אביב וברמת השרון בכתובת רח' ברנשטיין כהן 34, טלפון 053-8007701.
הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.