פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי נגד הרב נתנאל דרעי, בן 39 מלוד, בגין ריבוי עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנה, מעשה סדום בקטין מעל גיל 16, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנה, מעשה מגונה ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו, חלקן במשך מספר שנים, כשהיו בגילאים 17-13. 

לטענת הפרקליטות, הנאשם הינו רב ומנהיג קהילה בלוד. במסגרת זו הוא מנהל בית מדרש ומעביר לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה. המתלוננים נמנים עם קהילתו של הנאשם. בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך שיעורי התורה, על פי החשד, בהזדמנויות שונות, ביצע הנאשם במתלוננים עבירות מין בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו. המתלוננים, ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה.

מלבד כתב האישום, הוגשה לבית המשפט המחוזי בקשה למעצרו עד תום ההליכים של הרב דרעי. בבקשה נכתב כי "מעשיו של המשיב ונסיבות ביצוע העבירות, ובכלל זה משך התקופה הארוכה, ברצף ולאורך כחמש שנים, כלפי שלושה מתלמידיו, בעת שהיו קטינים, תדירות ביצוע העבירות, חומרתן והכסות הדתית הלגיטימית שניסה לשוות להן, תוך ניצול מעמדו בקהילה אליה משתייכים, כל אלו מקימים כנגדו עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחונם של ציבור הקטינים בכלל ושל המתלוננים בפרט"

עו''ד אבירי ציינה בבקשתה כי בשל מעמדו הרם של הרב דרעי בקהילה הסגורה, קיים חשש שהוא או חלק מאנשי הקהילה, ינסו לשבש הליכי משפט ואף לפגוע במתלוננים ובמשפחותיהם. כזכור, בחודש נובמבר האחרון נעצר הרב דרעי בעקבות תלונות תלמידיו. במהלך מעצרו פרצו עימותים בין תומכי הרב ומתנגדיו מחוץ לכולל בו נעצר הרב.