המחלקת לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות סגרה היום (חמישי) את התיק נגד השוטר שירה לפני כעשרה חודשים כדור ספוג, וגרם לפגיעה חמורה בעינו של הילד מאלכ עיסא בעיסאוויה שבירושלים.

ב-15 בפברואר פרצו עימותים בין התושבים למשטרה בשכונה שבמזרח ירושלים, ובמהלכם נפצע הילד בן ה-9. הוא פונה על ידי בני משפחתו לבית החולים ולאחר מכן נפתחה חקירה, שבסופה, כאמור, הוחלט לסגור את התיק נגד השוטר שירה.

ממח"ש נמסר בתגובה: "המחלקה לחקירות שוטרים ביצעה חקירה מעמיקה וקפדנית בנוגע לתלונת ילד בן ה-9 מעיסאוויה בירושלים, שעל פי הטענה איבד את עינו כתוצאה מירי כדור ספוג מצד כוחות משטרה שהיו במקום, בפברואר האחרון. בתום החקירה - שכללה, בין היתר, חקירת החשודים באזהרה, חקירת עדים לאירוע, ביקור בזירה ואיתור מצלמות, וקבלת חוות דעת מקצועיות - ולאחר בחינת מכלול הראיות, הגיעה מח"ש למסקנה שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמדה לדין פלילי.

"מדובר באירוע קשה ומצער שאירע במסגרת פעילות מבצעית. מחומר הראיות עולה כי הכוח המשטרתי הגיע למקום כדי לבצע מעצר ונתקל בהתנגדות שכללה, בין היתר, יידוי אבנים לעבר הכוח. במהלך הפעילות נורה כדור ספוג לעבר חומה שהייתה במקום, שאינה סמוכה למקום עמידתו של הילד בעת הירי. נציין כי הסרטון שפורסם משקף באופן חלקי את שארע בשטח ואת ממצאי החקירה.

"בנוסף, במסגרת החקירה המקיפה התקבלה חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית אשר לא שללה את האפשרות כי החבלה נגרמה מאבן ולא מכדור ספוג. עם זאת החליטה מח"ש להעביר את התיק לבחינה גורמי המשטרה באשר להתנהלות המבצעית באירוע, לרבות בנוגע לנהלי השימוש ברובה ספוג במהלך פעילות מבצעית בקרבת אוכלוסייה אזרחית".