בעקבות הסרטונים שחשפה המשטרה מהזירה בערד, בה ירה אריה שיף בן ה-70 באדם שניסה לפרוץ לרכבו, ולאור עמדת בית המשפט, הוחלט לשנות את העבירה שבה נחשד מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות - עבירה שהוגדרה בעבר כהריגה.

ההחלטה מגיעה לאחר שהמשטרה העבירה את החומר לפרקליטות כדי שתבחן את התיק. לאור עמדת בית המשפט, סברו בפרקליטות כי יש לשנות, כאמור, את העבירה.

מחר יתקיים דיון בעניינו של שיף, אותו מייצגים עורכי הדין ששי גז ועידן שני, בבית משפט השלום בבאר שבע, וההערכה היא שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו. 

כפי שצוין, ההתפתחות בחקירה חלה עם חשיפת סרטוני מצלמות האבטחה, לאחר שהחשוד שלח בעצמו את החוקרים לאסוף מהן חומרים. בסרטון תועד שיף יורה אל עברו של החשוד וגורם למותו, בניגוד לטענתו הראשונה לפיה ירה לעבר גלגלי הרכב. 

פרקליטו, עורך הדין ששי גז, ציין: "בשלב הזה אין לנו פרטים, וטרם שוחחנו עם מרשנו. אני מניח שהשינוי בחשיבת המשטרה חל בעקבות אותו סרטון, אולם לנו אין פרטים בעניין וככל שנדע יותר פרטים נוכל להיערך בהתאם". 

כבר בדיון הראשון בעניינו של החשוד, בית משפט השלום שחרר את שיף למעצר בית, אך המשטרה ערערה על ההחלטה ופנתה לבית המשפט המחוזי שקיבל את עמדתה וטען כי אין מקום לשחרר בשלב זה את החשוד, וכי קיימת ראיה דרמטית שבגינה לא ניתן לשחררו. כבר בדיון לאחר מכן התייחס בית המשפט לראיה, וציין כי מדובר במצלמת האבטחה.