שופט בית המשפט העליון, השופט מני מזוז, הודיע היום (שני) כי קיבל החלטה אישית לפרוש מכהונתו. השופט מזוז מסר את החלטתו לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ולשר המשפטים אבי ניסנקורו. מועד פרישתו נקבע ל-30.4.2021.

נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז והודיעו כי הם מאחלים לו הצלחה. מטעמו של השופט מזוז נמסר: "בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון".

מני מזוז (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)
מני מזוז (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)

מזוז הוסיף כי "בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל". כעת מצטרף מזוז למשנה לנשיאה חנן מלצר שגם הוא צפוי לסיים את כהונתו בחודש אפריל.

בנובמבר 2014 הושבע מזוז ונכנס לתפקידו כשופט בבית המשפט העליון. זאת לאחר שנבחר לתפקד בספטמבר באותה השנה.  בעברו היה מזוז גם היועץ המשפטי לממשלה, תפקיד בו כיהן בין השנים 2010-2004.היום כאמור הודיע על פרישתו כשש שנים לאחר מינויו וארבע שנים לפני זמן פרישתו המקורי.

בריאיון עיתונאי לסיכום כהונתו  כיועמ"ש לממשלה תיאר מזוז את תפיסת עולמו המקצועית באשר לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה כך: "הגעתי לתפקיד עם סוג של מפת דרכים, תוכנית פעולה סדורה לקידום שורה ארוכה של נושאים - מקצועיים, ארגוניים ואחרים. לדעתי, יועץ משפטי לממשלה צריך להיות בעל תפיסת תפקיד סדורה ועם אג'נדה מקצועית ברורה, ועליו לפעול באופן יזום ושיטתי להגשמתן במהלך תקופת כהונתו, ולא להיגרר אחר האירועים".

פורום "בוחרים בחיים" של משפחות שכולות מסר בתגובה לפרישת השופט מזוז כי: "טוב מאוחר מאשר לעולם לא. הגיע הזמן שמי שהעדיף להגן על הריסת בתי מחבלים על פניהם של חיילי צה"ל היה פורש מזמן. אנו מאחלים למני מזוז הצלחה באזרחות. כעת יוכל להתמודד בכל רשימה פוליטית בה יוכל להשמיע את דעותיו ולא ישתמש בבית המשפט כדי לקדם מדיניות ואג'נדות קיצוניות".