המשפט הפלילי נועד להסדיר את חיי החברה באמצעות הגדרת התנהגויות פוגעניות ושליליות כבלתי חוקיות על ידי קביעת כללים של מותר ואסור. על כן, אדם שמפר את הכללים שקבועים בחוק העונשין יואשם בביצוע עבירה פלילית, ייתכן ויוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשיקולי התביעה, ואז הוא יחויב לעמוד לדין פלילי ולהיענש על ידי בית המשפט בהתאם לעונשים הקבועים בחוק. 

מהי תכליתו של המשפט הפלילי?
המשפט הפלילי נועד לקדם ערכים של גמול למבצעי העבירות והרתעה של מבצעי העבירות והציבור בכללותו מפני ביצוע עבירות באמצעות העמדה לדין, השתת עונשים מסוגים שונים וקלון שמלווה את האדם שהורשע בביצוע העבירה/ עבירות. יש לציין כי בעוד במשפט האזרחי הצדדים להליך הם לרוב אנשים או גופים כגון חברה בע"מ, במשפט הפלילי המאשימה (התובעת) היא המדינה וזאת גם במקרים שבהם העבירה נעשתה כלפי פרט מסוים בחברה.

תפקידיו של הסנגור כוללים בין היתר מתן הכוונה לחשוד/ נאשם בכל שלבי ההליך הפלילי, ייעוץ לחשוד כיצד לנהוג בחקירות משטרתיות ובפגישות עם שירות המבחן וייצוג משפטי מסור ומקצועי בפני בית המשפט לכל אורך ההליך הפלילי. במקרים שמדובר בנאשם נעדר עבר פלילי שהסתבך לראשונה עם החוק, גוברת עוד יותר החשיבות של קבלת ייצוג משפטי מקצועי כבר מראשית ההליך הפלילי. זאת מכיוון שייצוג משפטי של עורך דין פלילי מנוסה עשוי להביא לסגירת התיק הפלילי ללא הרשעה ותוך כך לאפשר לנאשם לשמור על רישום פלילי נקי ולחזור לנהל חיים מלאים ונטולי הגבלות בכל הקשור לתעסוקה, לימודים ועוד.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד יפעת כהן, לחץ/י כאן

כיצד לבחור עורך דין פלילי?
בכל מקרה שבו נדרשת מעורבות של עורך דין פלילי, לפני בחירה בעורך דין חשוב לבחון את ניסיונו בתחום, להתרשם מהשכלתו ומהישגיו המקצועיים וליצור עימו קשר טלפוני לצורך התרשמות מיחסו ללקוח ומרמתו המקצועית.

עורכת הדין יפעת כהן היא המייסדת של משרד עורכי דין יפעת כהן המשלב מקצועיות, ניסיון מעשי רב, ידע משפטי מקיף, נרחב ומעמיק בכל תחומי המשפט הפלילי, אחוזי הצלחה גבוהים ויחס אישי ללקוח. עו"ד יפעת כהן שמה דגש על מתן ליווי צמוד ללקוחות המשרד ובני משפחותיהם, תוך תכנון אסטרטגיית פעולה מיטבית ושמירה על האינטרסים של הלקוחות.

משרד עו"ד יפעת כהן רשם הישגים רבים בתחום המשפט הפלילי שכוללים בין היתר זיכויים של נאשמים בעבירות חמורות, גיבוש הסדרי טיעון מקלים, ביטול כתבי אישום והתוויית דרך שיקומית ללקוחות המשרד המתאימים לכך. עו"ד יפעת כהן בעלת ניסיון רב שנים בניהול ההליך הפלילי בפני הערכאות המשפטיות השונות כמו גם בליווי ובייצוג חשודים בהליכי שימוע, במחיקת רישום פלילי ובעיכוב הליכים. המשרד דוגל בזמינות גבוהה ובמתן מענה אישי ללקוח תוך ביסוס מערכת יחסים פתוחה וישירה עם לקוחות המשרד. ניסיונו הרב של צוות המשרד מאפשר לו לגבש אסטרטגיית הגנה חזקה לטובת הלקוח במטרה להגיע לתוצאות הטובות ביותר עבורו.

משרד עו"ד יפעת כהן- שדרות אחי אילת 15, קריית חיים חיפה טלפון 053-7931310.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.