בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור של מלכה לייפר, המואשמת בביצוע עבירות מין בתלמידותיה בעת שכיהנה כמנהלת בית ספר לבנות חרדיות במלבורן, והכריז עליה כבת הסגרה לאוסטרליה​.

השופטת ענת ברון, אשר נטלה חלק בכתיבת פסק הדין, כתבה: "כידוע יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט. סוף דבר ונוכח כל האמור, אציע לחבריי לדחות את הערעור ולהותיר על כנו את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שהכריז על המערערת כבת-הסגרה לאוסטרליה".

מארגון "מגן" המלווה את נפגעות מלכה לייפר נמסר בתגובה: "אנו שותפים להקלה הגדולה שדסי, ניקול ואלי חוות כרגע. לאחר כל כך הרבה שנים ארוכות, מעייפות ומייאשות, מערכת המשפט של מדינת ישראל אימתה את מה שאנו טענו לאורך כל הדרך: מלכה לייפר כשירה נפשית להסגרה לאוסטרליה ולהעמדה לדין בגין פשיעה לכאורה. האחיות הגיבורות הפכו לאבוקה של אור לקורבנות של פגיעות מיניות בכל רחבי העולם. הן העבירו מסר שהצדק הינו בר השגה ושווה להילחם למענו. אנו אסירי תודה על אומץ ליבם ועוצמתם אל מול הלחץ האדיר שהופעל מולן. סוף כל סוף, הן תקבלנה הזדמנות לעמוד מול לייפר בבית המשפט. אנו מקווים כי זהו צעד קטן בקרב החשוב שלנו להבטיח שמדינת ישראל לא תשמש כמקום מקלט בטוח לעברייני מין".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס להחלטת בית המשפט העליון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אני מברך על פסק-הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר כבת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

ארגון רבני צהר בירך על ההחלטה על הסגרת לייפר לאוסטרליה: "ישנה חשיבות אדירה לכך שנעביר מסר כי אף אחד אינו חסין בפני החוק והצדק במידה ופגע בגופם ובנפשם של חפים מפשע, במיוחד כאשר מדובר בתלמידים ובתלמידות הנותנים אמון באנשים האמורים לדאוג לרווחתם ולהיות אחראים על חינוכם והדרכתם לחיים בריאים ונכונים. ישנו מסר חשוב בכך שיעשה דין צדק במקרה מלכה לייפר לכל ילד וילדה, תלמיד ותלמידה".

בחודש ספטמבר אישרה השופטת חנה מרים לומפ מבית המשפט המחוזי בירושלים את הסגרתה לאוסטרליה של לייפר, המואשמת כי ניצלה את מעמדה בבית הספר ותקפה כ-75 פעמים כמה מתלמידותיה. לייפר ערערה על ההחלטה, והיום, כאמור, החליט בית המשפט העליון לדחות את ערעורה.