ניר פלקר, הנהג המעורב בתאונה הקשה ביום שבת האחרון, בה קיפחה את חייה מדלן שמאילוב כהן, היה תחת השפעת אלכוהול בעת ביצוע המעשה. כך עולה מבדיקה שעשתה המשטרה לאחר האירוע, וקבעה כי בדמו הייתה כמות אלכוהול העולה פי 26 מהמותר לגילו. את הממצאים הציגה המשטרה היום (רביעי) בבית משפט השלום בראשון לציון, וביקשה להאריך את מעצרו.

זירת התאונה סמוך לצומת בית דגן. צילום: ליאור פז, תיעוד מבצעי מד"א

בדיון עצמו, אמר נציג המשטרה כי בבדיקת הדם שנלקחה מהנהג הפוגע כארבע שעות אחרי התאונה, התגלו 339 מ"ג אלכוהול, כאשר לטענתו, המקסימום המותר עמד על עשרה מ"ג. בבדיקה שהתבצעה בבית החולים התגלה בדמו 166 מ"ג של אלכוהול, פי 16 מהמותר לאדם בגילו. "אופי התאונה והנסיבות ביחס להתנהגותו בכביש מאוד דומות. נהג כזה ששותה ולוקח את ההגה לידיים זה כמו כדור שיוצא מלוע של רובה. הוא נהג לשתות הרבה, כך לטענתו, יחד עם אביו, ולעלות אחר כך על ההגה", אמר נציג המשטרה לשופט אבי סתיו. 

כזכור, התאונה, שהתרחשה בין שני רכבים פרטיים בכביש 412, הובילה למותה של שמאילוב כהן בת ה-17. בנוסף, גבר כבן 30 ואישה נוספת כבת 25 נפצעו באורח קשה בתאונה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לנפגעים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם למרכז הרפואי שמיר ולבית החולים תל השומר.