חשד לרצח בשומרון: אסתר הורגן בת ה-50, אם לשישה, לחייה אותרה הלילה (שני) כשהיא מחוסרת הכרה ועל גופה סימני אלימות על ידי צוותי מד"א ומשטרה ביער שקד שבצפון השומרון. מותה נקבע במקום על ידי הצוות הרפואי. לפני הצהריים חלה התפתחות בחקירה, אך לא ניתן לפרט עליה בעקבות הוצאת צו איסור פרסום על פרטי הפרשה.

מדובר בתושבת היישוב טל מנשה בשומרון, שיצאה את ביתה אתמול ב-13:00 להליכה, ובשלב מסוים בשעות הלילה דיווח בעלה למשטרה כי היא לא שבה לביתה. בעקבות הדיווח, והעובדה שלא מוכר רקע של אלימות בתוך המשפחה, הוזעקו כוחות משטרה לאזור ופתחו בסריקות בניסיון לחפש אחריה. מאוחר יותר דיווחה חברתה כי היא ראתה אותה נכנסת ליער ב-13:50.

במהלך החיפושים היא נמצאה בצד הדרך ללא רוח חיים כשעליה סימני אלימות קשים. מחקירה ראשונית עולה כי גולגולתה רוצצה באמצעות חפץ כבד לאחר שככל הנראה הותקפה במהלך ההליכה. בשל התפתחות בהליכי החקירה, הוטל צו איסור פרסום כולל על החקירה לרבות פרטיה, שמות החשודים ופרטים נוספים.

בת ה-50 שאותרה ללא רוח חיים בשומרון. צילום: מצלמות אבטחה

הזירה בה נמצאה גופת האישה ביער שקד בשומרון (צילום: דוברות המשטרה)
הזירה בה נמצאה גופת האישה ביער שקד בשומרון (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות האירוע, ולאור העובדה שמדובר באזור השומרון, הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים בליווי מסוק בניסיון להתחקות אחר החשודים. יש לציין כי כבר בתחילת החקירה צורפו אליה כוחות שב"כ, מה שמצביע על חשד שמדובר ברצח על רקע לאומני. עם זאת, כיווני חקירה נוספים טרם נפסלו.

פרמדיק מד"א אסף תפוחי סיפר: "הובילו אותנו למקום שבו שכבה אישה כבת 52 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה, ללא דופק וללא כל סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו בעקבות הרצח: "אסתר הורגן ז"ל נרצחה באכזריות כשיצאה לריצה ליד ביתה. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצח במהירות האפשרית ונבוא עמו חשבון. אני מבקש לשלוח תנחומים עמוקים למשפחה".

שר הכלכלה, עמיר פרץ, אמר כי "זהו בוקר קשה. הרצח של אסתר הורגן, אם לשישה ילדים הוא מזעזע. אני מביע את תנחומי למשפחה, בוטח בכוחות הבטחון שיפעלו בכל דרך להגיע ולהעניש את המרצחים ומשתפי הפעולה".

יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "מתעוררים לאירוע קשה וכואב בצפון השומרון. שולח תנחומים למשפחתה של הנרצחת הי"ד ומבקש לחבק ולחזק את תושבי הישוב טל מנשה והשומרון כולו. כוחות הביטחון ישימו בעזרת השם את ידיהם על מבצעי הפיגוע הנורא הזה ויבואו איתם חשבון. 'וניקיתי דמם לא ניקיתי'".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהגיע למקום ויחד עם רב הישוב נאלץ להביא למשפחה את הבשורה המרה, אמר: "אישה יקרה מלאה כל כך בטוב לב, בעזרה לאנשים, יוצאת בצהרי היום במרכז מדינת ישראל לפעילות ספורטיבית דקה מהבית שלה, ונרצחת על ידי בני עוולה בצורה כל כך אכזרית. ואני שואל איזה ברברים, כמו בימי הביניים, איזו אכזריות לרטש פרצוף של אישה בת 52 עם סלע בדם קר? מול איזה רשע אנחנו עומדים? ואני רוצה לומר בצורה ברורה לברברים האלו מהרשות הפלסטינית מול כל העולם: לעולם לא תשברו אותנו, ההתיישבות בשומרון תפרח ותגדל ותבנה יחד עם כלל מדינת ישראל, כי אתם ברשות הפלסטינית הברברית בחרתם במוות ואנחנו בחרנו בחיים. אתם מתנהגים כמו ברברים בימי הביניים ואנחנו נמצאים בשנת 2020 ועם ישראל ינצח".