מעצרו של הפלסטיני החשוד ברצח של אסתר הורגן ז"ל הוארך הבוקר (שבת) בבית משפט השלום בירושלים. טרם הארכת מעצרו שחזר החשוד את הרצח אל מול מצלמות השב"כ והמשטרה ביער ריחן, ותיאר כיצד הטיח את האבן בראשה וגרם למותה של הורגן.

חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל. צילום: דובר צה"ל

בשב"כ ממשיגים לחקור את המניעים של החשוד ונסיבות הרצח. מחוז ש"י במשטרה חוקר את האירוע עם שב"כ על מנת ובמטרה לאתר סייענים ושותפים לרצח המתועב ובאמצעים טכנולוגיים עורכים שני הגופים בדיקות לגבי התנהלותו של החשוד ברצח בימים שלפני ואחרי האירוע, עד מעצרו. בין הנחקרים גם בני משפחתו של החשוד.

אתמול בבוקר ערכו כוחות צה"ל מיפוי לביתו של החשוד ברצח בכפר טורה. מיפוי המקום נועד על מנת להיערך להריסתו של הבית בהמשך.

לאחר מכן קרא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על העצמת הבניה בחבל בנימין שבצפון השומרון, הגדלת היישוב טל מנשה - מקום מגורי בני משפחתה של הורגן והקמת יישוב נוסף שיביא להנצחת זכרה תחת הכותרת "הפצת אור".

מיד לאחר ההודעה על לכידתו של המפגע, ביקש בנימין בעלה של הורגן מכוחות הביטחון והתושבים שלא להגיב במעשי נקם וכיוצא באלה אלא להפיץ אור, לחזק את ההתיישבות ולהוכיח למרצחים כי מעשים כאלו לא ירתיעו או יטילו אימה על התושבים שבנו את ביתם בטל מנשה או ביישובים הסמוכים אליו.

כזכור, הורגן בת ה-52, תושבת טל מנשה, יצאה להליכה בראשית השבוע בשעת הצהריים וסמוך לשעה 13:50 נצפתה על ידי מצלמות האבטחה ביישוב מגוריה וכן מעדות של חברתה כשהיא נכנסת ליער ריחן. משלא שבה לביתה היה זה בעלה שדיווח על היעדרותה למשטרה ומאז עסקו כוחות גדולים בחיפושים אחריה. בשעה 02:00 לפנות בוקר נמצאה גופתה של הורגן בתוך היער לאחר שמחבל רוצץ את גולגולתה.