לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה ביום שלישי שעבר לפרקליטות להעביר לידי סנגורי ראש הממשלה את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות בתיקים 1000, 2000 ו־4000 בתוך שבעה ימים, צפויה היום (שלישי) הפרקליטות להציג אישור זה.

לפי החוק, פתיחת חקירה נגד ראש ממשלה מחייבת את אישור היועמ"ש. בשבועות האחרונים הגישו סנגורי נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, בקשות לקבל את האישורים לפתיחת החקירות בתיקי האלפים. מנגד, טענה הפרקליטות כי האישורים לפתיחת החקירה כבר ניתנו כדין במסגרת ישיבות שהתקיימו בין ראשי רשויות האכיפה ובין היועמ"ש אביחי מנדלבליט, והוסיפו כי החוק אינו מחייב את תיעוד האישור בכתב.

עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד

סנגורי נתניהו דרשו לקבל פירוט שכולל את המועד שבו ניתן האישור לכל חקירה, טיב החשד שבעניינו ניתן האישור, פעולות חקירה שאושרו לביצוע ונתונים באשר לבדיקה שערכה הפרקליטות בעניין זה. השופטים קיבלו את הבקשה וכתבו: "איננו מקבלים את עמדת המאשימה בעניין תיקי 1000, 2000 ו־4000. אנו סבורים כי עומדת לנאשם הזכות הדיונית לקבלת האישורים".

מומחה למשפט מנהלי ועבירות צווארון לבן, עו"ד אילן בומבך, הסביר את חשיבות האישור: "כשבן אדם נחקר, זה פוגע במישור האישי, המשפחתי, החברתי שלו, ויש לזה השלכות ציבוריות רחבות היקף, קל וחומר כשמדובר באיש ציבור שהוא ראש ממשלה. הסכמת היועמ"ש דרושה במקרה זה בשל ההכרה ברגישות החקירה של אישי ציבור ככלל, ובפרט של ראש ממשלה, ולכן האישור הוא תנאי מקדים לתלונה”.