ממשיכים להפר את ההנחיות: כוחות משטרה גדולים נקראו היום (שני) לביצוע פעולות אכיפה ברובע ג' באשדוד, לאחר שהוזעקו בעקבות תקיפה של פקחי עירייה במקום. על פי הדיווח, פקחי העירייה הותקפו במקלות ובאבנים במהלך פעולות אכיפה שביצעו במוסד חינוכי במקום אשר פעל בניגוד להנחיות. 

במהלך הפרות הסדר שכללו עימותים עם השוטרים, חסימת צירי תנועה וגרימת נזק לרכוש, עצרו השוטרים לחקירה 11 מפרי סדר. במהלך העימותים נפצעו שלושה שוטרים שטופלו במקום.

עימותים בין שוטרים לחרדים באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

בעקבות הגעת כוחות המשטרה נוצרו במקום עימותים נרחבים בינם לבין התושבים המקומיים. חלק הנוכחים החלו להתפרע, לחסום כבישים ולהתעמת עם שוטרים. עד כה נעצרו מספר מפרי סדר.

מהפלג הירושלמי נמסר בתגובה: "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד - לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה. בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל, מבלי כל סיבה חוקית. יוזכר כי גם בתקנות הסגר לא נאסר להפעיל ישיבה המחזיקה מסגרות עם פנימייה".

עוד נמסר: "במעונם של גדולי התורה מתנהל דיון בשעה זו, ונשקלת האפשרות לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע בהמוניו לאשדוד ולמנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל. דעו נא זאת, ישיבה בישראל לא תיסגר, נקודה".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), בתגובה לעימותים: "כאשר החופש של רה״מ נמצא בידיים של החרדים, האנרכיה במדינה רק תגבר והסוחטים יעשו במדינה ובכסף שלנו ככל העולה על רוחם".

המקרה הזה מצטרף למקרים נוספים בתקופה האחרונה, בהם ממשיכים מוסדות חינוך חרדים לפעול בזמן הסגר, בעוד מוסדות החינוך הממלכתיים סגורים. הפרות ההנחיות נמשכות גם בעת הפרת החתונות, כפי שדווח לפני מספר ימים בלבד.