מותו של שאר זבידאת, צעיר בן 19 מבוסמת טבעון, נקבע היום (שני) בבית החולים רמב"ם בחיפה, לשם פונה במצב קשה אחרי שנורה ביום שישי האחרון במהלך מרדף משטרתי בעת שנמלט ברכב שהיה מעורב בדריסת שוטר. במקביל, האריך בית משפט מעצרם של שני חשודים בפרשה.

האירוע הקשה התרחש כאמור ביום שישי האחרון, כאשר זבידאת שהה ברכב שפתח במילוט לאחר ששוטרים הורו לו לעצור. במהלך הבריחה דרס הרכב שוטר מה שגרם לשוטרים לפתוח במרדף אחריו.

במשטרה ציינו בהודעה ראשונה כי במלך סריקות אותר הרכב הפוגע והתפתח אחריו מרדף במהלכו בוצע ירי מצד השוטרים לעברו. זמן קצר לאחר מכן התקבל דיווח מבית החולים רמב"ם על הגעתם של שני פצועים שהגיעו לבית החולים אחד מהם במצב קשה. מאוחר יותר הוברר כי הפצוע הקשה הוא זבידאת שלא שרד קליע שחדר לראשו בעקבות אותו ירי. בעקבות השימוש בירי הועבר הדיווח לבחינת מח"ש.

במגזר הערבי זעמו על הירי שבוצע לעברו של הצעיר. "למה יורים בראש, איפה נוהל פתיחה בירי שהמשטרה מתגאה בו כל הזמן? אפילו אם הם חשודים לא יורים לגלגלים של הרכב ומבצעים מעצר? מה קרה לשוטר שנטען שנדרס? זה לא אירוע חמור כמו שקרה עם מתנדב המשטרה שנדרס ונותר פצוע . למה רצחו את זבידאת צריך שמח"ש תחקור".

נזכיר כי לאחר האירוע ביקר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה במשטרת חיפה ושיבח את השוטרים תוך שהוא מדגיש שזו המשטרה שהוא רוצה , משטרה שמגלה נחישות ומבצעת מעצרים למיגור הפשיעה גם אם במידת הצורך משתמשים בירי. "מי שנמלט משוטרים ופוגע באזרחים או בשוטרים, מסכן חיי אדם לכן חייבים לפעול בנחישות " התבטא השר אוחנה.