ארבעה קטינים נעצרו הבוקר (שלישי) בתל אביב, בחשד להשחתת פני מקרקעין באמצעות מדבקות על שלטי רחוב דיזינגוף בעיר, שעליהן שמו של אהוביה סנדק. המשטרה פתחה בחקירה ונסיבות האירוע נבדקות.

פעילי המחאה על מותו, הטוענים לאחריותה הבלעדית של המשטרה בעניין, הבהירו כי לרגל 30 הימים שעברו מאז מותו צפויה להתנהל הערב הפגנה גדולה. "בהפגנה יפיצו אלפים את תמונתו של אהוביה ז"ל ויקראו להקמת ועדת חקירה שתחקור את התנהלות ימ"ר ש"י ואת מותו". כמו כן, התייחסו לשילוט שהודבק ברחובות תל אביב ואמרו: "על שלט הרחוב נכתב 'רחוב אהוביה סנדק. נער, חלוץ עברי, נהרג בידי שוטרים'. 

עימותים בין שוטרים ומפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב

כזכור, סנדק מהיישוב בת עין בגוש עציון, נהרג לפני כחודש בתאונת דרכים לאחר מרדף משטרתי שהתנהל נגד הרכב בו היה, בעקבות חשד ליידוי אבנים לעבר פלסטינים. במהלך המרדף, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לרכבם של החשודים, שבסופו התהפך רכבם ונקבע מותו של סנדק. נגד המשטרה הוטחו האשמות באשר לגרימת מותו.

לאחרונה בני משפחתו, ארגון חוננו ונוספים עתרו לבג"ץ בבקשה להעביר את חקירת האירוע לידי מח"ש, אך בבג"ץ דחו פה אחד את העתירה.

במסגרת חקירת האירוע, נחקרו מספר שוטרים באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים. במח"ש ציינו כי האירוע כולו, על כלל החשדות העולים בו כלפי האזרחים החשודים, ובכלל כך חלקם בגרימת מותו של המנוח, נחקר ע"י משטרת ישראל.

פעילי מחאה הדביקו על שלטי רחובות בתל אביב את שמו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)
פעילי מחאה הדביקו על שלטי רחובות בתל אביב את שמו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)