אייל ציפורי, נהג האוטובוס שנפצע אמש במהומות הפורעים החרדים בבני ברק, התראיין היום (שני) בכאן רשת ב' וסיפר על הרגעים הדרמטיים שהובילו לפציעתו ושיתף בתחושותיו מהאירוע: "פחדתי שהפורעים רוצים לאכול אותי, אריות מסביבי ואני מפחד, לא יודע מה לעשות. איך אצא מפה? אמרתי לעצמי - זהו, היום אני מת פה".

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

ציפורי הוסיף לתאר את שאירע אמש: "הסיפור התחיל סביב השעה 23:40, כשאני יוצא בקו האחרון שלי מבני ברק לאשדוד. אני אוסף חמישה נוסעים ומתקדם עם האוטובוס. אני רואה המולה של פורעי חוק ועבריינים על הכביש שחסמו אותו, הבעירו צמיגים ופחים ומבין שאינני יכול להתקדם קדימה. באופן אוטמטי עצרתי, הורדתי את אחד הנוסעים כדי שיכוון אותי כדי לצאת".

הוא המשיך: "התחילו להגיע להערכתי 50 אנשים וזרקו אבנים, ניפצו את הדלתות והשמשות, האישה ששהתה באוטובוס החלה לצרוח. לא ידעתי איפה לשים את עצמי. באותו הזמן שוחחתי עם המשטרה וביקשתי שישלחו ניידת. רבע שעה הם לא הצליחו או שלא רצו לשלוח, ובינתיים אחד הפורעים נכנס לאוטובוס. הוא בעט בי והחטיף לי אגרופים. הדפתי אותו, הוצאתי את דבריי ושמתי בתיק. נכנסתי פנימה כי הזכוכיות התנפצו עליי והתמוטטתי מרוב לחץ. מישהו הזמין את מד"א, הם הגיעו מהר והוציאו אותי. הרגשתי כאילו הם רוצים להוציא את כל הזעם שלהם עליי". 

חרדים מעלים באש פחים בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
חרדים מעלים באש פחים בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שחזור האירוע, ציפורי הודיע כי כרגע אינו חוזר לנהוג כלל: "אני לא במיטבי כרגע עכשיו, אני רוצה לנוח ולראות מה קורה איתי. לבני ברק לא מאמין שאחזור. חוויתי טראומה מאוד גדולה, אין לי חשק גם לשרת אותם". לבסוף, פנה אל הציבור החרדי האלים בשאלה: "חבר'ה, בואו נתאפס. למה זה קורה בתוך העם שלנו? נגד מי אתם אלימים? על מה?".