אסתר הורגן ז"ל נרצחה לפני כחודש בעת שיצאה לטיול סמוך לביתה בטל מנשה שבצפון השומרון. בעלה בנימין, שכמו אסתר מחזיק באזרחות צרפתית, פועל כעת לכך שהממשלה בפריז תתנה את המשך המימון והתמיכה שהיא מעניקה לרשות הפלסטינית בהפסקת תשלום המשכורות למחבלים הפלסטינים והפסקת ההסתה נגד ישראל.

במפגש זום שייערך מחר עם עיתונאים ואנשי ציבור צרפתים ביוזמת "מרכז בדין לחקר מדיניות המזרח התיכון" ישתתף גם הורגן, בניסיון לקדם את הפעלת הלחץ על הגורמים הרלוונטיים בשלטון הצרפתי שיפעלו בנושא.

"אנחנו רוצים להעלות למודעות של דוברי הצרפתית והרשויות בצרפת את העובדה שהרשות הפלסטינית תומכת בטרור בצורה פעילה", אומר הורגן. "המטרה היא לגרום לביטול המימון של המחבלים על ידי הרשות או לפחות לפיקוח יותר הדוק על הכספים שמועברים לרשות על ידי צרפת והאיחוד האירופי. הכספים הללו משמשים את הרשות הפלסטינית גם לשלם לאחר מעשה למחבלים וגם להסתה ולאלימות. הדברים האלה גרמו באופן ישיר לפיגוע שבו נרצחה אשתי".

מנכ"ל "מרכז בדין" דוד בדין אמר: "מדינת ישראל לא דורשת לבטל את החוק הזה - וזה הזעזוע. קיזוזי כספים זה לא הפתרון, אלא ביטול החוק המאפשר למחבלים פלסטינים לקבל משכורת מכובדת בתמורה לשפיכת דם יהודי".