אירוע חריג וחלמאי למדי, הקשור לסוהרים של שירות בתי הסוהר (שב"ס), נרשם בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר, בעת ליוויו של הקטין בן ה–15 וחצי מבני ברק שנעצר בגין מעורבותו לכאורה באירועי האלימות וההתפרעויות שנרשמו בעיר בראשון שעבר, מתחנת המשטרה בבני ברק לבית המעצר אופק שבמתחם כלא הדרים, כך עולה מפרטים שהגיעו לידי מעריב. 

לדברי מקורביו של הקטין, סוהרי שב"ס גילו בבית המעצר אופק, בעת שהיו אמורים להסיר את האזיקים מידיו של הקטין, כי מפתחות האזיקים נשכחו ביומן של תחנת המשטרה בבני ברק. לטענתם, במקום לדאוג להבאת המפתחות מתחנת המשטרה, בנסיעה שלא אמורה היתה להימשך יותר מחצי שעה בשעת לילה, הם מצאו לעצמם פתרון מאולתר שסיכן את הקטין וגרם לו בסופו של דבר נזק פיזי, הגם שמדובר בנזק קל יחסית. 

הסוהרים אלתרו פתרון מהיר והחלו לנסר את האזיקים באמצעות דיסק חשמלי, ללא אמצעי מיגון ומבלי שלקחו בחשבון כי חיתוך האזיקים גורם להתחממות גבוהה של המתכת ממנה עשויים האזיקים - דבר העלול לגרום לפגיעה בקטין. יתרה מכך, חרף זעקות הכאב שהשמיע הקטין וטענותיו כי הוא סופג כוויות מהחום, הגיבו כלפיו הסוהרים בזלזול והתעלמות, והמשיכו במעשיהם עד להסרת האזיקים".

לדברי המקורבים, כתוצאה מהחיתוך נגרם לקטין כוויות וחתכים בשתי ידיו באזור שורש כף היד. לטענתם מדובר בפציעות שדיממו ולמרות שהקטין ביקש לראות רופא, גם אז התעלמו מפנייתו והובילו אותו לתאו במעצר, כשהם נותנים לו פלסטר למנוע המשך דימום לדבריו. נכון להיום, מתמונות שתועדו עם שחרורו אתמול מהמעצר, מיד לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבותו בפרשה נותרו על כף היד נותרו סימני כוויה וחתך שלא הגלידו למרות שחלף כבר שבוע מאז אותו אירוע חריג ותמוה.

הנזק שנגרם לעציר (צילום: פרטי)
הנזק שנגרם לעציר (צילום: פרטי)

האירוע מקבל משמעות כפולה שעה שהוא לא דווח לגורמים הבכירים בשב"ס וההחלטה התקבלה באופן עצמאי כביכול בניגוד לנהלי הארגון וחרף העובדה שבשנת 2013 אירע מקרה דומה בגינו פיצתה המשטרה עצור שהיה בידה על הסרת האזיקים באמצעות ניסור בדיסק חשמלי, אירוע שסיכן את ידיו של העצור.

נציין כי אמש לפני ששוחרר למעצר בית הוגש נגד הקטין כתב אישום בבית משפט השלום לנוער בתל אביב המייחס לו עבירות של  הצתת פח אשפה, שתי עבירות של מעשי פזיזות ורשלנות באש, שיבוש מהלכי משפט ושתי עבירות של היזק בזדון בצוותא, שביצע במהלך אירועי התפרעויות בעיר בני ברק. בכל מקרה אין מדובר במי שהיה מעורב בהצתת האוטובוס בבני ברק, וזאת מבלי חלילה להמעיט בחלקו בהתפרעויות באותו ערב אלים במיוחד.

בכתב האישום נגדו נטען כי "בתאריך 24.1.21 עבר הנאשם בין מספר מוקדי התפרעות ולקח חלק פעיל בהתפרעויות. בין היתר, הצית פח אשפה, הדליק זיקוקים לכיוון הרחוב, תלש מטף כיבוי אש של אוטובוס, שנחסם על ידי מתקהלים, וריסס בעזרתו את תוככי האוטובוס ועוד.

בנוסף, לאחר שפורסם סרטון בו מתועדים מעשי ההצתה, שלח הנאשם הקלטה קולית לחברו אשר היה עימו בעת מעשי ההצתה, ובה תיאם עימו כי יגיעו למחרת לבית האישה שהסריטה את הסרטון "לרסס לה על הבית". בין היתר, אמר "נשבור לה את הדלת, באמא שלי, אני הולך לעשות לה כזה בלאגן ואתה בא איתי מחר".

פרקליטו של הקטין עו"ד דן נתיב התייחס למקרה: "המדובר בחלמאות מקוממת מצד משטרת ישראל, באדישות לכבודם של בני אדם, ובחוויה טראומטית שנגרמה לנער בן 15.5, עצור ומטולטל קשות גם כך. משטרת ישראל, גם כשנדרשת למעצרו של אדם, מחויבת לשמור על כבודו ועל בטחונו, אך משום מה נדמה כי התעלמה מכך במקרה של הנער מבני ברק, נהגה בו כאחרון העבריינים, ותוך זלזול בוטה בכבודו ובטחונו".

משב"ס נמסר: "העצור הובא על ידי המשטרה לבית הסוהר 'אופק' לפנות בוקר ביום ה-26.1 אזוק אך ללא מפתח אזיקים וללא יכולת להסירם. מדובר באירוע חריג, לאחר בחינת העובדות והממצאים שב"ס יפעל בהתאם".