העותר עו"ד נדב העצני נמצא כעת בארצות הברית יחד עם אחיו ללא אפשרות לחזור ארצה. וכך נכתב בפנייה טרם העתירה: "ביום 20.1.20 יצאנו, אחי ישי העצני ואנוכי, לנסיעה עסקית חשובה מישראל דרך ניו יורק לטמפה, פלורידה, זאת על מנת לטפל בעניינים עסקיים שנדרשנו להתפנות אליהם בעיר סרסוטה שבפלורידה. הכרטיסים נרכשו כמה שבועות קודם לכן, עוד קודם שהוכרז על הסגר השלישי".

"העובדה ששבוע ימים קודם לכן כבר חוסנתי בחיסון השני ושבאותו מועד חוסן מר ישי העצני בחיסון הראשון, תרמה להחלטתנו לטוס לארה"ב", כתב עוד. "זאת, בין היתר, לאור הכרזות ראש הממשלה וראשי מערכת הבריאות, לפיהן החיסונים מספקים הגנה מפני הנגיף ומפני הדבקה וכן ישמשו להענקת 'דרכון ירוק', עבור הנכנסים ארצה. חשוב עוד יותר, ערב נסיעתנו לא הוטלה כל מגבלה על הנכנסים ארצה. לכל היותר הועלתה ההצעה לחייב מי שמבקש להכנס ארצה, בבדיקת קורונה שתוצאתה שלילית, ואשר בוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה".

קורונה - דיילים לובשים בגדי הגנה במהלך טיסה לאילת (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
קורונה - דיילים לובשים בגדי הגנה במהלך טיסה לאילת (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

עוד הוסיפו במכתב כי: "ניתן היה להבין החלטה שכזו לו ניתן לנו וליתר הישראלים הנמצאים בחו"ל שבוע ימים על מנת להתארגן. ניתן היה להבין גם לו על אף שאני מחוסן באופן מלא וישי מחוסן באופן חלקי, היו מחייבים אותנו בחובת בדיקה בארה"ב עובר לחזרתנו ארצה, ו/או אף חובת בידוד בבתינו, אפילו תוך וידוא הקפדתנו על אי היציאה מהבית, בכל אמצעי שהוא. אולם, ההחלטה הבהולה, הבלתי מידתית, שלא איפשרה לנו להספיק ולחזור ארצה, אינה מאפשרת לנו לחזור, וגם אם יתאפשר לחזור מחייבת לכלוא אותנו מורחקים ממשפחתנו במשך שבועיים ימים. החלטה זו אינה סבירה, התקבלה בחוסר סמכות, מפעילה מדיניות בלתי שוויונית המפלה אותנו לרעה ונגועה בחוסר תום לב חמור".

בשיחה מפלורידה אמר עו"ד העצני למעריב: "ההחלטה למנוע מאיתנו את החזרה ארצה-הביתה, היא לא פחות מהפרת אמונים בין המדינה לאזרחיה. היא משמיטה את הקרקע מתחת ליסודות קיום כל מדינה, בוודאי שמדינת העם היהודי. היא התקבלה משיקולים זרים, באופן היסטרי ולא מידתי, כאשר גם אם פתאום גילו לפתע שחייבים לסגור את שדה התעופה, ישנם אמצעים חלופיים להבטיח שאשאר בבידוד בבית כשאחזור ארצה. מקומם במיוחד שפוגעים בי ובעוד כמה אלפי אנשים שנמצאים עכשיו בעולם, אבל לא עושים דבר מול עשרות האלפים שרק אתמול ערכו אירועי הדבקה המוניים בירושלים".