פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד גלית צרפתי בת ה-43, המייחס לה עבירות של חטיפה ממשמורת והפרת הוראה חוקית. כמו כן, הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

כזכור, צרפתי ובנה בן החמש נעדרו למשך כשבועיים במהלך החודש האחרון, לאחר שלא מימשה את הסדרי הראיה בין הילד לאביו. במהלך החיפושים אחריהם, שלוו בחשש לחייהם, נעצרו לחקירה שתי נשים תושב המושב כוכב מיכאל. לבסוף, אותרו השניים לאחר שנמצאו בדירה בקריות בה התגוררו אנשים מבוגרים. לא ברור האם אותם האנשים שהיו בדירה היו בסוד העניין ולכן לא עוכבו לחקירה.

החיפושים אחר גלית צרפתי ובנה בן ה-5 (צילום: באדיבות המשטרה)
החיפושים אחר גלית צרפתי ובנה בן ה-5 (צילום: באדיבות המשטרה)

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אדווה וייצגן לוי, צרפתי ניהלה נגד אב בנה הקטין בן כחמש, הליכים רבים בבתי המשפט, במטרה לשלול ממנו את זכות המשמורת על בנו, וכל ערכאות המשפט קבעו כי אין לקבל את טיעוניה. היא אף הפרה את צווי בית המשפט לענייני משפחה, הקשורים בהסדרי הראיה בין האב לבנו, ובית המשפט לענייני משפחה השית עליה קנסות והוצא צו לעיכוב יציאת הקטין מהארץ.

בחודש דצמבר האחרון, ניתן פסק הדין בו הורה בית המשפט לענייני משפחה, כי המשמורת על הקטין תועבר לאב בתוך עשרה ימים. הנאשמת הגישה ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אשר קבע, כי "העברת הקטין לידי המשיב תעשה ב-20 בינואר, לא יאוחר משעה 14:00". גם בקשת הערעור שהגישה האם לבית המשפט העליון נדחתה, ואולם לפני מתן ההחלטה ברשות הערעור, החלה לבצע פעולות שונות במטרה להכשיל את העברת המשמורת על הקטין לאב ולמנוע את העברת הקטין לאב באופן פיזי.

מכתב האישום עולה, כי צרפתי עשתה פעולות הכנה והסתרה שונות ובכלל זאת, משכה כסף מזומן מהכספומט, השאירה את רכבה בבית אביה והפסיקה את השימוש בטלפון הנייד שלה, הצטיידה במספר תיקים ומזוודה, לקחה עימה את הקטין ועברה עמו ממקום למקום כשהיא מסתירה אותו. כמו כן, בחודש ינואר האחרון, הוצא כנגדה צו מעצר. לאחר שנמצאו האם ובנה הקטין, הוא הועבר בליווי אמו ומשטרת ישראל לרשויות הרווחה, אשר העבירו אותו למשמורת אביו, שם הוא שוהה עד כה.