יועץ התקשורת והאסטרטגיה רונן צור, שוחח היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והסביר מדוע הגיש תלונה נגד המעומדת לכנסת מטעם מפלגת הליכוד, גלית דיסטל, בשל הסתה לגזענות. לדבריו, "התזה שלה מסוכנת, לא מבחינה בין מוצא לדעה". כמו כן הוסיף כי "בליכוד זה בסדר שרואים שהמפלגה שלהם הולכת לשיח גזעני".

נראה לי שאתה משועמם, אתה הגשת תלונה לוועדת הבחירות המרכזית נגד דיסטל, בטענה שהיא גזענית כי היא כתבה פוסט על יהודים אשכנזים.
"אתה לא קראת את העתירה. יש עתירה שאני עתרתי לחברי ועדת הבחירות בבקשה שידונו בתורתה הגזענית אותה תורה שמפיצה גלית דיסטל, שנפרשת על הרבה מאוד פוסטים ופרסומים שלה שנעשים על שתי תזות. יש אשכנזים כשרים ומזרחים כשרים שתומכים במועמד שהיא מעדיפה, ויש אשכנזים פגומים ומזרחים פגומים או כמו שהיא קוראת להם מומרים, שלא תומכים בבנימין נתניהו. אם יש תזה כזו בעיניי היא מסוכנת. בוא נשים בצד העדפות פוליטיות, היא מסוכנת בעיקר בשביל הילדים שלנו, בשביל כל אדם שמסתכל על איך תראה החברה הישראלית בעוד חמש עד עשר שנים, כשמבחינים בין מוצא לבין דעה. בין כאלה שהם פגומים כי יש להם עמדה פוליטית מסוימת לכאלה שכשרים בגלל עמדה פוליטית מסוימת. היא כתבה 'סדי בן שטרית איננו שמאלני, הוא מומר'".

כולם מדברים ככה.
"למה אתה מזלזל?"

ההבדל שגלית משוריינת בליכוד אז עכשיו אתה עושה את זה.
"אתה טועה שוב, אני תבעתי תביעת לשון הרע את גלית דיסטל לפני שהייתה משוריינת בליכוד, לאחר שהתחילה ראיון איתי של עשר שניות, היא אמרה לי אני מבינה שאתה תומך באשכנזים שמנפחים צוללות".

אתה חצי אשכנזי, לא?
"נכון מה זה קשור. למה כל מחאה שלא תואמת את העמדה הפוליטית שלה נחלקת למזרחים ולאשכנזים? אין קשר".

מי יתמוך?
"אנחנו ממתינים לקבל את הפידבקים מנציגי המפלגות שמקבלים את ההנחיות מראשי המפלגות, בינתיים שניים אנחנו יודעים שלא יתמכו בוודאות שזה לפיד ונתניהו ואנחנו ממתינים לקבל תגובות מכולם. אני לא תולה בזה הרבה תקוות כי אני יודע שיש רתיעה של הרבה מאוד ראשי מפלגות להתעסק בנושאים האלה, אבל אני חושב שיש מקום לדיון ציבורי סביב אמירות שמחלקות את החברה הישראלית בין אשכנזים ומזרחים כשרים לפגומים".

בנימין נתניהו, גלית דיסטל (צילום: צילום מסך)
בנימין נתניהו, גלית דיסטל (צילום: צילום מסך)

את אבתיסאם מראענה תבעת?
"ראיתי שלשום שכבר הייתה עתירה של קבוצה גדולה של אנשים מתוך מפלגת העבודה שזה מעניין, מהליכוד אף אחד לא חשב לשאול מה פשר האמירות האלה של גלית דיסטל. תראה מה קרה במפלגת העבודה".

מי שהביאה אותה לפריימריז זו יושבת ראש המפלגה, מיכאלי.
"אתה יכול להגיד מילה טובה על הפלורליזם של מפלגת העבודה? הם מבררים את העניין. בליכוד זה בסדר שרואים שהמפלגה שלהם הולכת לשיח גזעני, 'בן גביר הוא אח'".

אני תולה תמונה של בן גביר בסלון.
"זכותך, אם זאת האומנות שלך בסלון, זה לגיטימי".