עורכי הדין של יועצי ראש ההמשלה הגישו אתמול עתירה המבקשת לקיים דיון נוסף בפסק דינו של בית המשפט העליון, שאפשר חדירה משטרתית לטלפונים הניידים של היועצים החשודים בהטרדתו של שלמה פילבר, עד המדינה בפרשה 4000 ומנכ”ל משרד התקשורת לשעבר.

העתירה, שאותה הגישו עורכי הדין עמית חדד, ליאור אפשטיין ונוספים המייצגים את היועצים יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן, גם מבקשת לקיים את הדיון בעתירה בהרכב מורחב. עוד הוסיפו עורכי הדין כי "פעולת חדירה לטלפון נייד של נחקר גובה מחיר כבד – פגיעה חמורה בפרטיותו של הנחקר ושל אחרים, שכן גורם זר מעיין בכל צפונות ליבו השמורות בטלפון הנייד שברשותו. שאלת האיזון בין צורכי החקירה
לבין הפגיעה בזכויות נחקר שחודרים לטלפון שלו, היא סוגיה חשובה ומרכזית שכן החיפוש בחומרי מחשב, ובכלל זה בטלפונים ניידים, הפך ל'חזון נפרץ' שגורמי החקירה עושים בו שימוש תדיר כאמצעי חקירתי”.

אמש, לאחר הגשת העתירה, קבע בג"צ כי החדירה לטלפונים לא תתבצע עד הודעה חדשה, ואף הורה כי הפרקליטות תשיב לבקשות לדיון נוסף ולעיכוב הביצוע עד 1 במרץ. כזכור, אל ההליך הצטרפו בגלגול מוקדם הסנגוריה הציבורית ולשכת עורכי הדין, מתוך מטרה לקבל נופך עקרוני מתוך המקרה. בסנגוריה הציבורית מבקשים גם כעת לקחת חלק בהליך כ”ידיד בית המשפט”.

כעת יצטרכו שופטי העליון להחליט אם יתכנסו בהרכב מורחב נוכח הסוגיה המורכבת.