רק ביום שלישי השתחרר הרב אליעזר ברלנד למעצר בית תחת איזוק אלקטרוני - וכבר חסידיו ותומכיו מצליחים לעורר את כעסם של תושבים בבניינים הסמוכים למקום מושבו החסוי לכאורה.

ברלנד, שממתין למשפטו, קיבל השבוע את אישור בית המשפט לעבור למעצר בית. אלא שעם הגעתו למשכן החדש בזכרון יעקב הגיעו לסביבתו עשרות חסידים ומאמינים, שהתקבצו ברחוב ובבניינים הסמוכים, תוך שהם מהווים מטרד לתושבים המקומיים.

"מה שקורה כאן לא יעלה על הדעת. החסידים שלו מרשים לעצמם לנהוג בבנייני המגורים כבשלהם. הכניסו מזוודות לארון החשמל של הבניין לאחסון, הביאו עגלות ילדים, בלגן גדול", סיפר אחד השכנים.

שכנה אחרת סיפרה: "שלשום כבר הייתה הפגנה ראשונה, שהחלה בדייר שקרא ברמקול לסלק את הרב ואמר: 'אנסים לא יהיו אצלנו בשכונה, תוציאו את החלאה הזאת מפה'. החסידים של ברלנד החלו להתעמת איתו".

״החיים שלנו הפכו לגיהינום", סיפרה שכנה. "הם גם עושים את הצרכים שלהם בחדרי המדרגות ובחצרות. היום מצאתי חיתול מלא בצואה על הווישרים של האוטו".

במשטרה סיפרו כי ניהלו שיחות עם אנשי הרב ועם השכנים כדי למנוע חיכוכים, והודו כי האירוע אינו מוכר להם וכי לא נתקבלה קריאה במוקד 100.