המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות פתחה הבוקר (ראשון) בבדיקת האירועים שהתרחשו ביום שישי האחרון, במהלך ההפגנות באום אל פחם. נדגיש כי אין מדובר בחקירה, אלא כי אם בבדיקה בלבד, לנוכח סרטונים וטענות שהושמעו ברשתות החברתיות בנושא.

נכון לשלב זה, לא הוגשה תלונה רשמית, וההחלטה לפתוח בבדיקה התקבלה על ידי ראשת מח"ש, קרן בן מנחם. בשלב הזה הצילומים נבדקים.

מוקדם יותר היום, ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, טען ב-103FM כי כוחות המשטרה שהגיעו למקום "קיבלו הוראה מפורשת לפגוע בנו". עוד הוא טען כי "גרגר אחד לא נזרק לכיוון המשטרה, היא התפרצה עם המכת"זית שלה עם רימוני הלם, עם כדורי גומי, עם מה לא? האנשים האלה באו בכוונה תחילה כדי לפגוע באנשים, יש שלושה בחורים מלח הארץ שישנים ושוכבים עכשיו בבתי החולים. אחד במצב קשה ,השני יש לו קרעים בטחול ובריאות, והשלישי אחרי שגונן עליי פצוע, עבר ניתוח ביד שלו".

כזכור, במהלך ההפגנה, נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בהפרות סדר. חלק מהפרות הסדר כללו ניסיונות לחסימת כביש הכניסה לעיר וציר 65 וכן זריקות אבנים לעבר השוטרים. מהמשטרה אף נמסר כי שמונה שוטרים נפצע באורח קל. במהלך ההפגנה נפצע גם חבר הכנסת יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת, כתוצאה מרימון הלם שהתפוצץ בסמוך אליו, כך על פי יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה.

ממשטרת ישראל נמסר: "ביום ו׳ התקיימה הפגנה שהפכה להפרת סדר אלימה שכללה ניסיון לחסום ציר תנועה ראשי ויידויי אבנים לעבר השוטרים. למרות ניסיונות להידברות עם ראשי המפגינים וראש העיר לא זכינו לשיתוף פעולה מצדם ונעשו מספר ניסיונות להעביר להם כי לא תתאפשר חסימת ציר 65 המשמש כציר ראשי וחסימתו מהווה הפרעה לנוסעים בדרך. כשהחלו המפגינים לרדת לכיוון הכביש ולידות אבנים אל עבר השוטרים שהיו במקום, החלה פעולת פיזור. אנו רואים בחומרה יידוי אבנים ואלימות מכל סוג שהיא המופנית כלפי שוטרים הפועלים לשמירת החוק והסדר הציבורי. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרות סדר אלימות וכל ניסיון לפגוע בשוטרים או באזרחים".