מנכ"ל עיריית קלנסווה, עורך הדין אשרף חטיב בן ה-48, נפצע הערב (שבת) באורח קשה מירי. הוא הובהל על ידי צוות מד"א לבית החולים בלינסון בפתח תקווה כשהוא מורדם ומונשם אך מצבו יציב. כמו כן, כוחות המשטרה הוזעקו למקום והם חוקרים את נסיבות האירוע. 

פראמדיק מד"א, עבד קשקוש, סיפר: "הפצוע היה בהכרה מעורפלת וסבל מפציעות קשות מאוד. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים ותרופות והנשמה ופינינו אותו במצב קשה ולא יציב לבית החולים".

שר הפנים, אריה דרעי, שוחח עם ראש עיריית קלנסווה, עבד אלבאסט סלאמה, לאחר הירי ואמר לראש העיר כי הוא מתכוון לפנות עוד הלילה לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ולדרוש לפעול מיידית למעצר החשודים. "מה שקרה הערב בקלנסווה הוא חציית כל הקווים האדומים. זה חמור ביותר שמנסים לרצוח מנכ״ל עיריה, עובד ציבור בכיר. האלימות בחברה הערבית קשה מאד והלילה שברה שיאים. אני מתכוון לדבר בעניין גם עם ראש הממשלה ולדון עמו בדרכים לשמור על עובדי הרשויות המקומיות".

יו״ר מרכז שלטון מקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, גינה את ניסיון הירי לעבר מנכ"ל עיריית קלנסווה ואמר: "אפנה עוד הערב לראש הממשלה ומשרד הפנים בדרישה לקדם את תכנית ההגנה על נבחרי ועובדי ציבור שמשרתים את התושבים ונדרשים לבצע אכיפה". הוא הבהיר: "פגיעה וניסיון התנקשות במשרתי ציבור היא אלימות מהסוג החמור ביותר. לא נעבור לסדר היום על פגיעה במשרתי ציבור, אנו מחויבים לשמירה על שלומם וביטחונם". 

עיסאווי פריג', מועמד מרצ לכנסת, אמר: "הניסיון לרצוח היום את מנכ"ל עיריית קלנסווה הוא עוד עליית מדרגה של ארגוני הפשיעה, שבהיעדר אכיפה ראויה של המשטרה, מרגישים כי אין גבול לטרור שהם יכולים להטיל על החברה הערבית. אין זו העת לגינויים מהממשלה והמשטרה, אלא זמן למעשים שיעצרו את המשך שפיכות הדמים. על המשטרה להילחם בכל הכוח בטרור הפשיעה בחברה הערבית שהופך את החיים של חמישית מאזרחי ישראל לבלתי נסבלים".

אמש, אלפים הגיעו למחות נגד האלימות במגזר הערבי באום אל פחם, בשבוע השמיני ברציפות. במהלך ההפגנה, יו''ר מפלגת רע"מ, ח''כ מנסור עבאס, הותקף על ידי מפגינים שקראו לעברו "החוצה", והוא נאלץ לעזוב את המקום בעזרת מספר בני אדם שגוננו עליו עד שהגיע למסעדה מקומית.