חשוב לדעת כי אדם שנפגע במהלך העבודה ונגרם לו נזק גופני עשוי להיות זכאי לפיצוי הן מהביטוח הלאומי במסגרת תביעה לנכות מעבודה והן מהמעסיק ו/או מחברת הביטוח של המעסיק ככל שהפגיעה אירעה עקב המעשה הרשלני של המעסיק.

כך למשל, במקרה הנ"ל, דובר היה על עובד אשר נפגע במהלך עבודתו במחסן שבו העובדים נהגו לאחסן ציוד עבודה, כגון: פרופילים של אלומיניום, קורות עץ וכיוצ"ב, אלא מאי, הציוד אוחסן במחסן קטן וצפוף שלא התאים לכמות הציוד שאחסנו בו ואף המעסיק לא דאג לתת הנחיות בטיחות לעובדים ולא הקפיד על אופן סידור ואחסון הציוד בצורה בטיחותית, כדי למנוע תאונות מהסוג שאירע לעובד במקרה זה.

לפניה ישירה אל עורכת דין שני חזון ויסמן, לחץ/י כאן

התאונה אירעה לעובד בעקבות רשלנות המעסיק
במקרה הנדון, מאחר שהתאונה ארעה במסגרת העבודה ובשל רשלנות המעסיק שהוכחה, העובד קיבל פיצוי כאשר חלק מהפיצוי התקבל במסגרת תביעתו לביטוח הלאומי וחלק מהפיצוי התקבל מחברת הביטוח אשר ביטחה את המעסיק בביטוח צד ג'.

ישנם מקרים שבהם עובדים חוששים לממש את זכויותיהם ולתבוע את הפיצוי המגיע להם גם מהמעסיק, פיצוי שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים ולעיתים אף יותר במקרים של נזקים משמעותיים, זאת בשל החשש מפיטורים או מפגיעה במערכת היחסים בינם לבין המעסיק.

ברוב המקרים המעסיק מבוטח מפני תביעות בגין נזקי גוף של עובדים
אולם, ברובם המכריע של המקרים למעסיק קיים ביטוח אשר מכסה תאונות בעבודה ובדיוק לשם כך נועד הביטוח שעליו משלם המעסיק ולכל היותר הוא יידרש להשתתפות עצמית מינימלית, לעומת פיצוי משמעותי כאמור אשר העובד עשוי להיות זכאי היה ותוכח רשלנותו של המעסיק, כך שאין סיבה אמיתית לחשש ממיצוי הפיצוי המגיע לעובד כתוצאה מנזק אשר נגרם לו במסגרת עבודתו וכתוצאה ממנה.

עוד חשוב לדעת, כי חוק הביטוח הלאומי מגדיר כתאונת עבודה גם תאונות שאירעו תוך כדי ועקב עבודתו של העובד השכיר או העצמאי וגם תאונות המתרחשות בדרך לעבודה ובדרך חזרה מן העבודה לביתו של העובד. כך למשל, במקרה שהעובד נפגע בדרכו לעבודה או בדרך חזרה מן העבודה לביתו הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי הן מהביטוח הלאומי והן מגורם כלשהו נוסף, תלוי בנסיבות התרחשות התאונה. כך למשל, אם התאונה ארעה כתוצאה מתאונת דרכים ניתן לקבל פיצוי גם מהביטוח הפרטי של הרכב, או אם התאונה ארעה כתוצאה מהיתקלות במפגע דוגמת בור במדרכה / מדרכה לקויה, ניתן לתבוע את הפיצוי גם מהעירייה על הנזק הגופני שנגרם לעובד.

עורכת הדין שני חזון ויסמן (צילום: תקווה מהבד)
עורכת הדין שני חזון ויסמן (צילום: תקווה מהבד)

קבלת ייעוץ משפטי מקצועי לאחר תאונת עבודה
בכל אחד מהמקרים הנ"ל ובכלל בכל מקרה של נזק גופני שנגרם לכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנזיקין ובדגש על נזקי גוף כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות המגיעות לכם מכל הגורמים האפשריים בגין הנזק שנגרם לכם בתאונה. תחילה עורך הדין ייבחן את נסיבות התאונה ובהתאם יפעל לגיבוש אסטרטגיית פעולה משפטית מיטבית בשיתוף הלקוח לצורך מיצוי זכויותיו.

עורכת דין שני חזון ויסמן מנהלת תיקים מגוונים בתחום הנזיקין ומעניקה ייצוג משפטי מקצועי מול כלל הערכאות בתביעות פיצויים בגין נזקי גוף כולל תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, רשלנות של בתי ספר, עיריות ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.