לפי הוראות סעיף 32ב לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל אדם מעל גיל 18 אשר מסוגל להבין את משמעות מתן ייפוי הכוח המתמשך, תוצאותיו ומטרותיו, רשאי לערוך ייפוי כוח מתמשך ולמנות אדם אחר שיהיה מוסמך לפעול בשמו בעניינים אישיים ובענייני רכוש ולייצגו ביחס לעניינים אלה. חשוב להבהיר כי עד ליצירת הכלי המשפטי החדש, בית המשפט היה נוהג למנות אפוטרופוס במצבים שבהם נקבע כי אדם נחשב לבלתי כשיר לקבל החלטות ביחס לענייניו האישיים, הרפואיים והפיננסיים.

ביצירת המכשיר המשפטי החדש המחוקק למעשה העניק לכל אדם בגיר וכשיר משפטית את החופש והאפשרות לקבוע מראש, בכפוף להיותו בדעה צלולה, מי יהיה הגורם אשר יטפל בענייניו ובאיזה אופן, במקרה שבו לא יוכל עוד לדאוג להם בעצמו. החוק מתיר לכל אדם כאמור לערוך מסמך משפטי שמפרט מי יהיה הגורם או הגורמים אשר יטפלו בענייניו כאשר הוא לא יוכל לטפל בהם עוד בעקבות תאונה, מחלה, מוגבלות מנטאלית וזקנה.

הקצאת סמכויות למיופה כוח לפי שיקול דעתו של הממנה
הממנה יכול להעניק ייפוי כוח מתמשך למיופה כוח אחד או לכמה מיופי כוח ולהקצות סמכויות לכל אחד מהם לפי ראות עיניו ושיקול דעתו. נוסף על כך, הממנה רשאי לקבוע מיופה כוח חלופי למקרה שבו מיופה הכוח היחיד לא יוכל או לא ירצה לפעול בשמו, לקבוע האם מיופי הכוח יפעלו יחדיו או בנפרד ומי יכריע את הכף במקרה של מחלוקת בין מיופי הכוח. את ייפוי הכוח המתמשך יש לערוך בפני עורך דין מוסמך שעבר הכשרה לעריכת ייפוי כוח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.
 
שלא כמו בהליכים משפטיים אחרים שבהם התנהלות עורך הדין המייצג היא פחות או יותר דומה עבור כל הלקוחות, עריכת ייפוי כוח מתמשך היא מלאכה שמחייבת התאמה ספציפית וייחודית של המסמך עבור כל ממנה בנפרד לאחר שנערכה היכרות עימו ועם מיופי הכוח. מאחר שבכל משפחה קיימים יחסי כוחות שונים ובני משפחה דומיננטיים יותר או פחות, עורך דין שעוסק בעריכת ייפוי כוח מתמשך צריך להקדיש זמן להבנת מרקם היחסים המשפחתי כדי שבסופו של דבר ייפוי הכוח שנערך עבור הממנה ישקף באופן מדויק ביותר את בקשותיו וצרכיו העתידיים ויגרור מינימום סכסוכים וחילוקי דעות במשפחה.

משרד בוטיק בעל ניסיון רב בעריכת ייפוי כוח מתמשך
משרד עורכי דין חביבי - קובץ' הוא משרד בוטיק בעל ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, בליווי משפחות וממנים במסגרת עריכת ייפוי כוח מתמשך. המשרד מלווה באופן אישי כל לקוח ולקוחה מהפגישה הראשונית ועד לסיום הטיפול המשפטי לשביעות רצונם. בעת עריכת ייפוי כוח מתמשך, עורכי הדין במשרד פועלים בשיתוף פעולה עם הלקוח תוך לימוד מעמיק של כל הפרטים הרלבנטיים ושימת דגש על כל ההיבטים של כל מקרה לגופו, רגשי ומשפטי כאחד, מתוך הבנת החשיבות של עריכת ייפוי כוח מתמשך והשלכותיו העתידיות עבור הממנה ובני משפחתו.

עורכי הדין במשרד עו"ד חביבי - קובץ' מכירים בכך שלכל פרט בייפוי הכוח המתמשך יש משמעות רבה ביחס לעתידו של הממנה ושל מיופי הכוח ולכן הם מקפידים להבהיר בפני הממנה את השלכותיהן של כל אחת ואחת מההוראות בייפוי הכוח המתמשך. כך, במקרים רבים ניתן למנוע חילוקי דעות וסכסוכים משפחתיים עתידיים. חשוב לזכור כי עריכה מקצועית של ייפוי כוח מתמשך על ידי עורך דין מיומן, מנוסה ומקצועי שמתייחס לכל הפרטים הרלבנטיים, יכולה לעשות את כל ההבדל עבור הממנה ובני משפחתו ולספק להם ביטחון ו"ראש שקט" בהווה ובעתיד.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7105241
כתובת: רוטשילד 79, פתח תקווה
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/9457/27006/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.