ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בתחום התקשורת והסלולר, התפתחותן המואצת של הרשתות החברתיות ועליית הפופולריות שלהן בקרב הציבור הגדילו משמעותית את אפשרויות התקשורת בין בני האדם. בעקבות זאת, אנשים שקודם לכן לא היו יכולים להתבטא בפומבי לפתע קיבלו הזדמנות להביע את עמדתם בכל מדיה אפשרית, בכל זמן ובכל מקום.

עם זאת, לצד היתרונות בקדמה הטכנולוגית, הרשתות החברתיות והמדיה הדיגיטלית לסוגיה הביאו עימן גם שלל סיכונים חדשים. בעת הנוכחית כל משתמש ברשתות החברתיות חושף את עצמו לתביעת לשון הרע אם התבטא בצורה פוגענית כלפי משתמש או משתמשים אחרים. מן העבר השני, כל משתמש ברשתות החברתיות רשאי להגיש תביעה בגין פרסום לשון הרע נגד משתמשים אחרים בכפוף להתאמת הפרסום לתנאים שנקבעו בחוק איסור לשון הרע.

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת לשון הרע?
כדי להצליח בתביעת לשון הרע, התובע נדרש לעמוד בשני תנאים מצטברים. ראשית, הנפגע מהפרסום יצטרך להוכיח שהתוכן הפוגעני נחשף לצד שלישי. משמעות הדברים היא כי תוכן פוגעני שנשמע אך ורק באוזני הנפגע לא מקים עילת תביעה.
 
תנאי נוסף הוא שהתוכן שפורסם הוא אכן תוכן פוגעני. הבחינה תיעשה על ידי יישום מבחן אובייקטיבי שלפיו ייבחן אם אדם סביר היה מפרש את תוכן הפרסום ככזה שעלול לפגוע בשמו הטוב.

קבלת פיצויים ללא הוכחת נזק
בתביעה נזיקית בעילה של לשון הרע, בית המשפט רשאי לחייב את הנתבע לפצות את הנפגע בסך של 75 אלף שקלים אף ללא הוכחת נזק. במקרה שבו הפרסום הפוגעני נעשה במכוון ובמטרה לפגוע, בית המשפט יכול לחייב את הנתבע לשלם לנפגע פיצויים בסך של 150 אלף שקלים מבלי להוכיח נזק. חשוב להבהיר כי מעבר להגשת תביעה אזרחית בעילה נזיקית, הנפגע רשאי להגיש קובלנה פלילית נגד הנתבע ובכך להוביל להעמדתו לדין פלילי בגין ביצוע עבירת פרסום לשון הרע.

אם נתקלתם בפרסום פוגעני נגדכם, לפני בחירה בעורך דין חשוב לבחון את הישגיו המקצועיים, את ניסיונו בתחום, להתרשם מהשכלתו וליצור עימו קשר לצורך התרשמות ישירה ממקצועיותו ומיחסו ללקוח.

ידע משפטי וניסיון רב בייצוג נפגעים בתביעות בגין פרסום לשון הרע
עורך הדין חגי אורגד הוא בעל תואר LL.B במשפטים, סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה לפני שנים רבות ורכש ידע משפטי וניסיון רב בייצוג נפגעים בתביעות בגין פרסום לשון הרע. נוסף על כך, עו"ד אורגד הוא נוטריון מוסמך. במסגרת עבודתו המשפטית, עו"ד חגי אורגד צבר ניסיון רב בייצוג לקוחות בפני שלל ערכאות שיפוטיות אזרחיות.

עו"ד חגי אורגד מספק ללקוחותיו ייצוג וייעוץ משפטי ברמה הגבוהה ביותר. בתוך כך, עורך הדין אורגד פועל בתקיפות ובנחישות חסרת פשרות כדי להשיג ללקוחותיו את התוצאה הטובה ביותר עבורם ואת הפיצוי המירבי האפשרי.

עו"ד אורגד וצוות משרדו דוגלים ביישום ערכים של יושרה ואמינות בעבודתם, מזהים את צרכיו של כל אחד מלקוחות המשרד ומתאימים אסטרטגיית פעולה משפטית מיטבית לפי נסיבותיו של כל מקרה לגופו.

צוות משרדו של עו"ד חגי אורגד מקפיד להשתתף בהשתלמויות מקצועיות ולהתעדכן בקביעות בחידושי פסיקה וחקיקה ובספרות משפטית מקצועית לצורך מתן שירות משפטי מקצועי ואיכותי ללקוחות המשרד.

פרטי התקשרות:
טלפון: 077-301-501-1
כתובת: שדרות בן גוריון 63, קרית ביאליק
אתר: https://orgadlaw.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%97%D7%92%D7%99-%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%93/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.