המחלקה לחקירת שוטרים החליטה היום (ראשון) לגנוז את התיק במישור הפלילי נגד השוטר שירה במוניר ענבתאווי, אדם בעל רקע נפשי, לאחר שזה ניסה לדקור אותו בחיפה בחודש מרץ כתוצאה מחוסר אשמה. לצד זאת, הוחלט להעביר את התיק לבחינת הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל.

"לאחר חקירה יסודית ובחינת מכלול הראיות, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים כי מממצאי חקירת אירוע הירי עולה כי חרף התוצאה הטראגית, הירי באירוע בוצע בהתאם לדין ולנהלים", נמסר בהודעה שהמחלקה פרסמה.

עוד כתבה כי החליטה "להעביר למחלקת משמעת של המשטרה את ממצאי חקירת האירוע, לצורך הפקת לקחים בנוגע לטיפול באירועים בהם מעורב אזרח הלוקה בנפשו".

זירת הירי בחיפה (צילום: יואב איתיאל)
זירת הירי בחיפה (צילום: יואב איתיאל)

מח"ש גוללה את התרחשות האירוע, והבהירה כי לאחר שניידת הגיעה למקום, הבחין השוטר במנוח, אשר הסתיר מאחורי גבו סכין, ופנה אליו. "מיד לאחר שהחל השוטר לפנות להמשך הרחוב, זינק לפתע המנוח לעברו, כשהסכין בידו. המנוח החל לרדוף אחר השוטר תוך שהוא מניף את הסכין לעברו ומנסה, שוב ושוב, לדקור אותו בפלג גופו העליון, לרבות בראשו".

"השוטר, שנס על נפשו, צעק לעבר המנוח 'עצור עצור' אולם המנוח לא שעה לקריאות והמשיך בניסיון להדביק את השוטר ולדקור אותו. תוך כדי מנוסה המנוח אף הצליח לפצוע את השוטר אשר נחבל בפניו. או אז, ובשל חשש ממשי לחייו, שלף השוטר את אקדחו וירה שלוש יריות לעבר המנוח, כאשר שתיים מהן פגעו במנוח והביאו, בסופו של דבר, למותו", הוסיפה.

המשפחה ובאי כוחה הוזמנו לפגישה לצורך שיתופם בנוגע לנסיבות האירוע וההחלטה, אך סירבו להגיע.