החקירה הנגדית של מנכ"ל 'וואלה' לשעבר אילן ישועה במסגרת תיק 4000 נמשכה גם השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים. השופטים שדנים בתיק הורו לפרקליטות להעביר לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו חומרי חקירה נוספים שלא נחשפו בפניהם. עורך הדין מיכה פטמן, ששימש בעבר כפרקליטו של ראש הממשלה, הגיב הבוקר (שישי) לדברים בתוכניתו של נסים משעל ברדיו 103FM ואמר כי הוא סבור שמוקדם מדי לצאת בהצהרות שתיקי נתניהו תפורים. עם זאת, הפרקליט קבע: "המשטרה והפרקליטות חטפו מהלומה. זו זריקת עידוד לא מבוטלת להגנה", קבע. 

עו"ד פטמן פירט: "מהותית אין לנו עדיין מושג מה קרה מכיוון שבדיקת הפלאפון של ישועה היא זו שתניב את התוצאות. או שיביאו תועלת או שלא. להגיד שהוא קורס בשלב של העד הראשון? זו הגזמה".

בהמשך, אמר פרקליטו לשעבר של ראש הממשלה כי הפרקליטות טעתה בדבר כה מהותי, ולא בחנה התכתבויות של העד המרכזי, מנכ"ל 'וואלה' לשעבר אילן ישועה עם פוליטיקאים ואישי ציבור אחרים: "הוא דיבר כל כך הרבה פעמים על היחס המועדף לנתניהו, אבל זה היה צריך להימדד ביחס לפוליטיקאים אחרים". 

עוד ציין עו"ד פטמן: "הפרקליטות לא חדרה לפלאפון של ישועה, לבדוק מול פוליטיקאים אחרים איך התייחס והתנהג. אין לאף אחד תשובה לשאלה. הפרקליטות לא בדקה איך היא יכולה להוכיח שהיחס היה מועדף לנתניהו".

עו"ד פטמן קבע כי "שינוי כתב האישום היה צריך להדליק את המנורה האדומה 30 פעם. ההעדפה לא נבדקה ואני מעריך שזה בגלל הקונספציה". 

"הבה נניח שהוא אומר אמת, להרגשתו נתנו לנתניהו יחס מועדף", המשיך פטמן, "העניין הסובייקטיבי שלו לא הופך את זה ליחס מועדף אובייקטיבי וזה צריך להימדד בהתייחסות לפוליטיקאים אחרים. באשר לאפשרות שהחלטת ביהמ"ש תוביל לדחיית המשפט, הסביר כי זה לא אינטרס של אף צד".


עו"ד פטמן סיכם סיכם באומרו כי "תיק 4000 ספג פגיעה משמעותית, נתניהו מרוצה מההישג הנוכחי. הוא יודע היטב שאת הכסף סופרים במדרגות, ואנחנו רחוקים מהן מרחק רב מאוד".