השר לביטחון פנים עמר בר-לב ביקש הערב (שבת) לבצע תחקיר "מהיר" שהמחלקה לחקירת שוטרים תערוך על אירועי האלימות בדיר אל-אסד. עוד דרש כי מח"ש תגיש לו את מסקנותיו תוך 24 שעות בלבד והדגיש כי היא "תקיים חקירה עצמאית".

"אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים", הוסיף השר החדש והבהיר כי "אני נמצא בקשר רציף עם מפכ״ל המשטרה ושאר הגורמים ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך הארוע ואחריו".

בנוסף, ציין לשבח את תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן וקרא "לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות", בסוף דבריו.

עמר בר לב (צילום: פלאש 90)
עמר בר לב (צילום: פלאש 90)

כזכור, שלושה שוטרים נפצעו ושתי ניידות משטרה הוצתו במהלך עימותים חריפים שפרצו היום (שבת) בחתונה דיר אל אסד. בנוסף נפצע תושב במקום בן 43 באורח קשה, ככל הנראה מירי באוויר של לוחמי מג"ב שחשו סכנה לחייהם.

בשעות אחר הצהריים הוזעקו שוטרים ליישוב בעקבות אירוע ירי. עם הגעת השוטרים למקום התברר להם כי מדובר בירי שבוצע כחלק משמחת חתונה, כפי שנהוג במגזר הערבי. אלא שהמשטרה שנמצאת במאבק אינטנסיבי עם המצאותם של כלי נשק בלתי חוקיים במגזר הערבי, מחפשת גם את הנשקים בהם נעשה שימוש גם בחתונות. 

ל-6 השוטרים שהגיעו לטפל באירוע היה ברור כי הם צריכים להמשיך במשימה ולאתר את הנשק ואת היורה. הם נכנסו אל האירוע וניסו לזמן אליהם את החתן ובני משפחתו, אך אז החלו עשרות אורחים להתקרב אל עבר השוטרים בצורה מאיימת, חלקם נפצעו. אל התוקפים התווספו חוגגים נוספים שניסו לפגוע בשוטרים, זאת כאשר חלק מהנמצאים במקום, תושבי דיר אל אסד, ניסו להגן על התוקפים ולמנוע את התלהטות היצרים.

ניסיון זה לא צלח, וכשחשו השוטרים סכנה ממשית לחייהם, הם ביצעו ירי באוויר, במטרה להניס מעל פניהם את התוקפים ולהזעיק כוחות תגבור למקום.

בעקבות הירי באוויר, הגיב המון זועם בהתפרעויות ותקיפות שוטרים. השוטרים השיבו אש ובשלב מסוים דווח על פצוע באורח קשה, תושב דיר אל אסד, שפונה לקבלת טיפול רפואי. 

בינתיים הגיעו למקום כוחות משטרה מתוגברים, אולם אז שתי ניידות הוצתו ונשרפו כליל.

יצוין כי שתי שוטרות נאספו על ידי תושבי המקום שהגנו עליהן עד להגעתם של שוטרים נוספים וכי תושבי דיר אל אסד השיבו ציוד מהניידות לשוטרים, לפני שהוצתו. 

כוחות המשטרה שהגיעו לחתונה, השיבו את הסדר למקום. חשוב להדגיש כי בעקבות השימוש בירי, החקירה תתבצע גם ביחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות.