השר לביטחון הפנים עמר בר לב, התייחס היום (ראשון) בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM לגל האלימות בחברה הערבית: "ה-48 שעות האחרונות היו קשות ומצביעות על ההתדרדרות שקורית ברחוב הערבי. בשבועיים הראשונים שלי בתפקיד עדיין לא גיבשתי תוכנית מוסדרת. ברור שבחודש הקרוב שבמסגרתו צריך להגיש גם את תקציב המשרד ואת תקציב המשטרה. דבר זה צריך להיות לאור בניית המדיניות שלי כשר, כמובן שזה יהיה נושא מרכזי".

בר לב נשאל האם נכנס לתפקיד ללא תוכנית סדורה לגבי הפשע במגזר הערבי וענה כי "רק לפני שלושה שבועות נודע לי שאני הולך להיות השר לביטחון פנים. עד לפני חודשיים הייתי פנסיונר ולא הקדשתי את עיקר מחשבתי לנושאים האלה. אני מבטיח מצד שני שאכן זה נמצא בראש מעייני, והולך להיות בראש מעייני. בתור אחד שעשה הרבה מאוד מבצעים מאוד מורכבים, פורצי דרך, לא רק בצבא, אלא גם בעולם ההייטק אני מבטיח לכם שגם פה זה יקרה - זה רק לוקח זמן".

בנוגע לסוגיית הנשק הלא חוקי במגזר הערבי, אמר בר לב: "הנשק בעיקר ברחוב הערבי הפך להיות לצורכי הגנה עצמית, אצל נורמטיביים שחוששים לביטחונם. אני יכול לומר שבמשך שנים הייתה מדיניות של הממשלה שאמרה כי כל עוד אזרחים ישראליים ערביים הורגים אחד את השני ביישובים שלהם זה לא כל כך מטריד אותנו".

בר לב המשיך ותקף את קודמיו בתפקיד: "אלימות ברחוב הערבי לא צצה בחודש האחרון, אני גר בכוכב יאיר אני שומע על רצח בטירה ובטייבה בכל שבוע לפחות אחד. אני מסתכל על מבחן התוצאה ורואה שנים של הזנחה בהתמודדות עם הנושא הזה. מי שחשב שהנושא הזה לא יגלוש לכל מדינת ישראל ראה בסוף השבוע האחרון שאין לזה גבולות". 

בר לב המשיך ואמר כי "מדובר במדרון חלקלק וההתמודדות עם זה היא התמודדות שצריכה לסגור פערים של שנים, של חוסר התמודדות והתעלמות. זה ייקח זמן, ברור שאין זמן מצד אחד אבל מצד שני אין שפן בכובע שאפשר לומר – תוך שבועיים לא תהיה אלימות".

בר לב התייחס גם לנושאים אחרים, בין השאר לישיבת הקבינט הקורונה, שצפויה להתכנס הערב: "אני אשמע את העדכון העכשווי כי הנושאים האלה מתקדמים בקצב מהיר, אבל בשלב הנוכחי אני חושב שההחלטה לחייב עטית מסכות במבנים סגורים הייתה החלטה נכונה. עם זאת, אני חושב שהיה צריך לתת התראה יותר ארוכה לציבור". 

בר לב נשאל האם כדאי להורות על עטיית מסכות גם במרחבים פתוחים וענה כי "אני לא בטוח ,אני אשמע הערב את גורמי הבריאות ונשמע מה המלצתם. אשמע עד כמה הם משוכנעים שזו המלצה נכונה או שיש להם חילוקי דעות ואני אביע את דעתי".

בנוסף לכך, בר לב נשאל האם קבינט הקורונה לא היה צריך להתכנס מוקדם יותר וענה כי "בשבוע האחרון היו שלוש ישיבות של הממשלה, אני נוכחתי בשתיים מהן, שעסקו בעניין הזה. אמנם לא קראו לזה קבינט קורונה אבל זה היה פחות או יותר אותו הדבר".

בר לב התייחס בנוסף לדיווחים בארצות הברית כי ארה"ב מתכוונת לחזור בה מההכרזה על ריבונות ישראל ברמת הגולן: " "אין לי שום מושג מאיפה צצה הידיעה הזאת, אבל אני חושב שמה שחשוב זה מה שמדינת ישראל מחליטה לעצמה. כפי שאנחנו יודעים, ראש הממשלה מנחם בגין הכריז בזמנו על רמת הגולן כחלק ממדינת ישראל ומאז זה כך, עם הכרה אמריקנית ובלי".