"המחוקק חייב לפעול": בעקבות מקרי הירי הרבים שהתרחשו במגזר הערבי במהלך סוף השבוע, שגבו את חייהם של שלושה בני משפחה ונהג משאית בלוד, ניצב בדימוס יעקב בורובסקי דיבר הבוקר (ראשון) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM: "המצב יותר גרוע מהמערב הפרוע, 'למקסיקו היינו, לקולומביה דמינו'". 

"אנחנו מקבלים את הפירות הבאושים של אי-העשייה במשך שנים", הוסיף. "זו התעלמות מוחלטת מבעיה שאנחנו קוראים לה 'פשיעה בקרב ערביי ישראל', ולא קוראים לה 'פשיעה בקרב החברה הישראלית'. כל מה שקרה בעבר בקרב ערביי ישראל גולש גם למגזר היהודי", אמר עוד.

"הדברים לא מורכבים כפי שנדמה שהם", הסביר. "הפרשנות המבצעית היא הצבתם של 2,500 שוטרים לערים שבהן חיות משפחות הפשע. השמות ידועים, הכל ידוע". בורובסקי המשיך: "מעבר לפעילות המבצעית, אנחנו נמצאים כרגע במצב שהמחוקק חייב בשלושה חוקים פשוטים על מנת לייצר את ההרתעה ולהחזיר את אמון הציבור ביכולת של המשטרה והממשלה לטפל בנושא".

"חוק ראשון הוא חוק של הגבלת תנועה כלפי עבריינים שקיים מידע עליהם", נימק. "השלושה שנרצחו אתמול בצומת גולני היו צריכים להיות מוגבלי תנועה במקום מאובטח, כי הם עבריינים, וקיים מידע שהם עלולים להיפגע ולפגוע גם באזרחים". "ההגנה היא לא עליהם - ההגנה היא עלינו", הוסיף, "ברגע שהחוק להגבלת תנועה יהיה - הסיכון יופחת".

"חוק שני קשור באיסוף נשק. שנת מאסר חובה, ועוד 300 אלף קנס. במצב כזה, אתה מצליח לאסוף את הנשק במיידי", אמר בורובסקי. "החוק השלישי - שוטר שמגיע לפעילות מבצעית יש לו חסינות של המדינה. אם חס וחלילה הוא יטעה - המדינה תגן עליו. השוטר היום צריך להילחם במנגנונים שהצרו את צעדיו עד כדי כך שהוא חושב 100 פעמים האם הוא יכול להפעיל כוח, ואז הוא מסכן את עצמו".

"החיכוך הזה שהיה קיים בן שוטר ועבריין הוא כלי הכרחי. אם המערכת עכשיו לא תחוקק, אז אנחנו נהיה למקסיקו", חיווה דעתו. "תופעת הפרוטקשן לא קיימת רק במגזר הערבי. היום אין מכרז אחד שאין עליו פרוטקשן, כולל של משרדי הממשלה, ואנחנו עוצמים עין. אנחנו מדברים על הקורבנות שנגבו אתמול, אבל כשיורים 50 כדורים לעבר מסעדה בכביש 90 בצפון, כל בר דעת אומר לך 'זה טובא-זנגריה שדורש פרוטקשן'".