לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון בהמתה בקלות דעת: יונתן פדידה מאור עקיבא, שדרס את רוכבי האופניים תומר וינשטין בן ה-45 ויניב לוגסי בן ה-44, בעת שרכבו על אופניים בכביש 5511, סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון, יישלח לתשע וחצי שנות מאסר.

כזכור, בחודש אפריל נערך דיון בטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד לעונש של פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת של רוכבי האופניים, סמוך לצומת הדרים בשרון בדצמבר 2019. ליה, בתו בת ה-14 של יניב ז"ל, אמרה בבית המשפט: "אני ליה, בת 14, ואין לי אבא בגללך. חששו לעלות אותי להעיד כי חשבו שאני אתפרק, אבל אני כבר מפורקת. ההרגשה הזאת שלקום כל בוקר ולהרגיש את התחושה הזאת שהוא לא יהיה שם בבוקר הורגת אותי, לחכות לו שישוב מהעבודה ושהוא לא יחזור הורג אותי, לחשוב שאני צריכה לעזור לאחי בשיעורי הבית במקומו הורג אותי, לחשוב שאני צריכה לחיות בלעדיו הורג אותי".

עזריאל וינשטיין, אביו של תומר ז"ל, אמר בדמעות: "הראש מסרב להאמין, משאלתי לחיים נגדעה, בני בכורי נהרג".

מחאת המשפחות בבית המשפט (צילום: אלעד סאסי תקשורת)
מחאת המשפחות בבית המשפט (צילום: אלעד סאסי תקשורת)
ז

עו"ד שגיא שגב, מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), מסר בתגובה לגזר הדין: "בית המשפט גזר על הנאשם 9.5 שנות מאסר, פיצויים למשפחות הקורבנות, 15 שנות שלילת רישיון מיום השחרור ועונשים נוספים. העונש שנגזר ממשיך את מגמת ההחמרה ביחס לתאונות דרכים קטלניות בכלל ולנהיגה בקלות דעת ותחת השפעת סמים בפרט. כזכור, לאור נסיבות המקרה החמורות, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להחמיר עם הנאשם ולהטיל עליו 12 שנות מאסר".

סנגוריו של פדידה, עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן, טענו אז כי "ליונתן אין עבר פלילי, הוא נטל אחריות מלאה על התאונה, לא ניהל את התיק, הוא רצה לחסוך עוגמת נפש למשפחה. לגבי כמות הסמים - הכמות בדמו הייתה אפסית. הרכב שעשה בו שיפורים - זה רכב שעבר טסט. מצבו הנפשי רעוע מאז התאונה, התקפי חרדה, לא ישן בלילות, עבר מינורי של בעיות תעבורה".

לאחר הרשעתו של פדידה התקבלה החלטה בפרקליטות לפנות לעסקת טיעון בין הצדדים, במהלכה ביקשו לגזור עליו 13-8 שנות מאסר בלבד, אך הסדר זה פוצץ בלחץ המשפחות ולחץ ציבורי.