מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד איש הדת, אימאם המסגד בלוד, יוסף מחמד אלבאז, בגין הסתה לאלימות כלפי שוטרים בפייסבוק ובגין איומים כלפי סגן ראש העיר לוד, יוסי הרוש. כתב האישום הוגש באישור פרקליט המדינה, עמית איסמן.

על פי כתב האישום, האימאם אלבאז נאשם כי בחודש שעבר פרסם בפייסבוק קטע מסרט קולנוע שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, ואליו צירף טקסט הקורא לאלימות ומעודד מעשי אלימות כלפי שוטרים. הפוסט זכה לחשיפה של אלפי אנשים, ושימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים שיתופים או תגובות.
 
בנוסף, אלבאז נאשם כי פרסם רשומה ובה איום כלפי הרוש, וכן גורמים נוספים, על רקע הקמת שביל גישה בסמוך לבית ספר בעיר לוד. בפוסט כתב, בין היתר: "מכתב פתוח לראש העיר... מציע לכם לבלום את הבריונים שלכם, כי התגרותכם תחזיר אותנו לחודש אחורה, ואתם תשלמו את המחיר על פעולות אלו. ולגבי המלחמה שאתה מאיים עלינו יוסי הרוש... מבטיחים לך אנחנו, נהיה מספיק אחראיים לגרום לך שתבין שנוותר על נשמתנו בזול במטרה לחנך אותך ולהפסקת בריונותך".
 
במקביל לכתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בראשון לציון, בקשה לקביעת תנאים לשחרורו של אלבאז בתנאים מגבילים עד תום ההליכים. בין היתר, מתבקש בית המשפט לאסור על גישה של הנאשם לאינטרנט, לאסור על יציאתו מן הארץ ולקבוע לו ערבויות כספיות.

בבקשה נאמר, כי "הנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר, שכן מדובר בחשש להתבטאויות מסיתות ומאיימות ברשת, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים. לא פעם נקבע בפסיקה כי הרשת החברתית הינה 'כיכר העיר' המודרנית, וכי לפרסומים מסוג זה עשויה להיות אפקטיביות רבה יותר... מדובר במי שנתבקש בעבר על-ידי גורמי הביטחון לפעול להרגעת הרוחות, הביע נכונות לעשות כן, אך בפועל פרסם זמן קצר לאחר מכן התבטאויות חמורות".