מוריה קואלו, שבנה הוא אחד מילדי הגן של כרמל מעודה, שוחחה היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און בתוכניתם ב-103FM, לאחר שנודע כי בית המשפט גזר על הגננת שהורשעה בהתעללות 9.5 שנות מאסר. "אם תשאל את ההורים, מבחינתנו שתירקב בכלא, אבל 9.5 שנים זה מכובד, זו התחלה עצומה לכך שרואים את הילדים שלנו", היא טענה.

קואלו הסבירה כי ההורים מקווים שהעונש של מעודה ירתיע מטפלות אחרות וימנע מהן לפגוע בילדים. עוד היא הוסיפה כי "שואלים אותנו למה אנחנו שמחים, כי העונש הוא 'רק' 9.5 שנים, אבל צריך להבין ששופט אחד במחוזי יכול לתת עד 10 שנים. מה שהשופט קובו עשה הוא בלתי ייאמן, צריך להגיד לו תודה".

האם סיפרה כי בתקופה בה שהה בנה בגן של מעודה, החוויות שחווה מידיה היו קשות מנשוא: "לילד חסרה כליה, משכו לו בשיער ודחפו אותו על שולחן עד שבטנו נמעכה. הוא עמד שעה ו-45 דקות ליד קיר ללא אפשרות להישען. היא פשוט לקחה לו את הפנים וסובבה מצד לצד עד שבכה". 

"אני לא יודעת להסביר והלוואי שהייתה לי תשובה למה היא עשתה דברים כאלו, אני באמת לא יודעת, אבל היא אומרת שזו שיטת חינוך. לצערנו, כל המתעללות שנתפסו לאחרונה אומרות את התשובה הזו. כנראה שהמדינה שלנו קצת חשוכה ולא התקדמה מלפני 20 שנה", אמרה קואלו.

לסיום, היא התייחסה לנושא ההשפעות העתידיות של המקרה על בנה: "היום הוא בן 3, אני לא אדבר איתו על זה אבל אני מתכוונת לטפל בו בתת מודע בציפייה שזה יעלה ויוציא לו את הטראומה מבפנים. אם הוא ידבר איתי על זה, אני ללא ספק אדבר איתו. ממש עכשיו אמרתי שבא לי לחבק אותו ולספר לו שכרמל מעודה נכנסת לכלא, אבל לא אעשה את זה. כשהוא יהיה גדול, שאלוהים יהיה איתנו".