בתום חקירה סמויה שנמשכה כחצי שנה בעקבות רצח וניסיון לרצח ביפו, פשטו לפנות בוקר (שלישי) חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב על בתיהם של חמישה חשודים ועצרו אותם בגין מעורבותם ברצח ובפציעתו של הקורבן הנוסף. 

החשודים הובאו לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם ולצמצם את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. 

נזכיר כי בתחילת ינואר נורה ונרצח מוחמד אבו ניג'אם, שייח' ביפו מטעם התנועה האיסלאמית, כשבאותו אירוע היה ניסיון לרצוח גם את קרוב משפחתו, עומר כורדי, שהיה איתו בזמן האירוע ונפצע באורח קשה.

מיד עם קבלת הדיווח, הימ"ר של תל אביב החלה בהפעלת אמצעים במסגרת חקירה סמויה, מה שהוביל בסופו של דבר למעצרם חמישה חשודים המתגוררים בשכנות אל הקורבנות במרכז יפו, עם הפיכתה של החקירה לגלויה.

יצוין כי אבו ניג'אם לא היה מוכר למשטרה וטרם ברור עדיין אם הוא היה היעד לרצח, אולם כורדי לעומתו היה מוכר למשטרה. עם זאת, השניים היו מוכרים היטב לחשודים שנעצרו.

מהחקירה עלה החשד לפיו הירי בוצע במסגרת סכסוך בין משפחות פליליות לרבות קואליציות של משפחות ביפו. בעבר, גבה הסכסוך הזה כעשרה קורבנות משני הצדדים. עוד חשוב להדגיש כי מדובר ביריבות על רקע פעילותם הפלילית ושליטה בתחומי העיסוק שלהם באזור תל אביב. עוד עלה מהחקירה כי חלק מהחשודים מעורבים בפרשות נוספות שנחקרות בימ"ר תל אביב.