מתחזק החשד לפיו אירוע הדקירה שהתרחש הערב (שני) בפתח תקווה הינו פיגוע דקירה. תושב פתח תקווה בן 63 שעמד סמוך לתחנת אוטובוס ברחוב בן ציון גליס שבאזור התעשייה סגולה שבעיר, נדקר על ידי אלמוני שנמלט מן המקום. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לחדר הניתוח בבית החולים בלינסון, כשמצבו קשה, ושהוא סובל מפצעי דקירה בחזה, מורדם ומונשם.

כוחות משטרה גדולים של תחנת פתח תקווה ומרחב שרון, לצד צוותים של השב"כ הגיעו לזירה, סגרו את אזור האירוע והתחילו בחקירה הכוללת איסוף ממצאים מהזירה, לרבות ממצאים פורנזיים. כמו כן, כוחות הביטחון אספו סרטונים ממצלמות האבטחה של עסקים סמוכים, במטרה לנסות ולהתחקות אחר החשוד במעשה. 

זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה (צילום: אלון חכמון)

על פי הידוע, מדיווח שמסר למשטרה תושב העיר בשנות ה-70 לחייו, בעת שעמד סמוך לתחנת האוטובוס הוא הבחין באדם שהגיע מהספסל הסמוך לעבר התחנה, כשהוא מדמם ואז התמוטט בתחנה. אותו מודיע סיפר לחוקרי השב"כ והמשטרה כי החשוד במעשה נראה עוזב את הזירה בהליכה, והוא בעל חזות ערבית.  

המודיע משחזר את האירוע בזירה  (צילום: ללא קרדיט)
המודיע משחזר את האירוע בזירה (צילום: ללא קרדיט)

שתי תושבות העיר שנקלעו לזירת האירוע מיהרו לתחנת האוטובוס והבחינו באדם המנסה להזעיק עזרה באמצעות הטלפון הנייד. היה זה עד הראייה שניסה להזעיק את כוחות ההצלה. אחת מהן, מתנדבת מד"א לשעבר, הבחינה בדם רב מאזור החזה של הפצוע. "הרמתי לו את החוצה, הבחנתי בשסע ועם הידיים שלי חסמתי לו את אזור הדקירה כדי לעצור את הדימום", סיפרה ל"מעריב".

חברתה הוסיפה: "הוא איבד המון דם, הפסיק להגיד את שמו הפרטי, גם זאת בצורה מעומעמת - עד שאיבד הכרה". השתיים סיפרו כי שמעו אותו מדבר, אך הבינו שמצבו קשה. הן הוסיפו כי הוא סיפר להן שזה בא בהפתעה. כוחות המשטרה איתרו את הסכין סמוך לזירת האירוע ופתחו בסריקות לאיתור החשוד, שנמלט לאזור צומת סגולה.

חובש בכיר במד"א פתח תקווה דובי רוזן, סיפר: "מצאנו את הפצוע בסמוך לתחנת האוטובוס כשהוא מדמם וסובל ממספר פציעות חודרות בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים". עוד סיפר: "העלנו אותו במהירות לניידת טיפול הנמרץ לפינוי לבית החולים בילינסון, הרקע טרם ברור.

נזכיר כי בחודש אוגוסט 2020 התרחש פיגוע דקירה באותו האזור, בו מצא את מותו הרב שי אוחיון ז"ל. המפגע, חליל עבד אלחלאק נעצר זמן קצר לאחר הפיגוע, בתום מרדף שניהלו אחריו אזרחים. הפעם, כך עולה, הצליח הדוקר לחמוק מהאזור, אולם במשטרה ובשב"כ יפענחו את מצלמות האבטחה במטרה לאתר את החשוד ולהביא למעצרו.