כשנה לאחר האירוע: בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) את אביעד משה, בניסיון הרצח של שירה איסקוב, אשתו לשעבר, ובהתעללות בבנם. ההחלטה להרשיעו התקבלה בהתרגשות רבה. 

חה"כ מירי רגב (הליכוד) רשמה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה: "שירה, הצדק נעשה. אני גאה בך שלמרות הקשיים והאתגרים שעמדו בפנייך נלחמת את מלחמתך בגבורה ובאומץ. והפכת להיות מודל לנשים רבות במאבק נגד אלימות כלפי נשים. מאבק שלא נגמר ועל כולנו בחברה להוקיע ולהילחם כנגד אלימות מכל סוג שהוא כנגד נשים".

חה״כ קרן ברק (הליכוד) בירכה בחשבון הטוויטר שלה: "מברכת על ההרשעה, אדם מתועב שניסה בכל כוחו לרצוח את שירה איסקוב שהפכה לסמל למאבק נגד אלימות כלפי נשים. בזכות ההרשעה והחקיקה שהובלנו בכנסת הקודמת, ישללו ממנו גם זכויות האפוטרופסות על בנו, ובכך הצלחנו להביא גם סוף להמשך התעללותו בשירה ובנם מתוך הכלא, שהיו נמשכים לולא חקיקה חשובה זו".

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) התייחס גם הוא לדברים: "הגיע הזמן לעשות צדק. שירה איסקוב בשנה האחרונה נתנה רוח גבית עצומה לכל הנשים שעברו ועוברות חוויות דומות. בחשיפתה האמיצה הביאה את הנושא לקדמת הבמה, לחקיקת חוקים נגד אלימות במשפחה והתמודדה בגבורה לאורך כל הדרך".

ח"כ קטי שטרית (הליכוד) כתבה: "אני מברכת על ההרשעה של בית המשפט. הצדק נעשה והאמת יצאה לאור. האיש הרע הזה שניסה לרצוח את אשתו לעיניי בנו, הוא אדם שצריך להירקב בכלא. שירה יקרה את נשארת בחיים ועכשיו תוכלי לצאת לחופשי באמת. את סמל במאבק כנגד אלימות כלפי נשים ומודל להשראה עבור כל כך הרבה נשים. גאה בך!".

אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מסרה בנוגע להכרעת הדין: "הרשעתו של אביעד משה בניסיון רצח שירה איסקוב מעבירה מסר חד וברור - אין שום מקום לאלימות פיזית או מילולית בחברה. עכשיו על בית המשפט לגזור על משה את העונש המקסימלי בכדי שזה יביא להרתעה על מנת שמקרים כמו זה לא יחזרו. סיפורה של איסקוב הגיע לכל בית בישראל, בעזרת הסביבה שלא שתקה והצילה את חייה וחשיפתה האישית שהביאה להעלאת המודעות ותמרורי אזהרה מפני גבר אלים".

עו"ד צילית יעקבסון, יו"ר עמותת בת מלך המסייעת לנשים דתיות וחרדיות הסובלות מהתעללות על ידי בעליהן, אמרה בתגובה להרשעה: "ההרשעה היא  עדות לחשיבות שבית המשפט ראה בתיק הזה. אבל לצערנו רק מתי מעט של סיפורי אלימות במשפחה מגיעים לבית המשפט, ובמקרים רבים מדי אפילו לא מגיעים למשטרה – בייחוד כשמדובר בקהילות סגורות: ישנן נשים שלא מעזות להתלונן, ישנן נשים שגם לא יודעות שהן צריכות להתלונן או למי להתלונן".

"לדאבוננו יש יותר מדי נשים שבכל יום 'מתות' קצת. טוב יהיה אם ממשלת ישראל תשקיע מאמץ רב בתכניות הסברה ומניעה מקיפות ורחבות לכל קהלי האוכלוסיה, על מנת שלא נגיע לעוד מקרי שירה איסקוב, שרק בדרך נס ניצלה, ובאומץ ליבה הסכימה להיחשף ולנהל מאבק צודק ונחוש. עמותת בת מלך תמשיך לפעול למען אותן נשים מושתקות בחברות הסגורות, ותהווה עבורן כתובת ומענה לפניותיהן", הוסיפה.

ורדית דנציגר, מנכ"לית עמותת ל.א לאלימות נגד נשים, אמרה: "פרשת ניסיון הרצח של שירה איסקוב הותירה חותם שימשיך לשנות את חייהן של נשים רבות החיות תחת אלימות במשפחה. חשיפת סיפורה עזרה ונתנה כוח לנשים רבות והעלתה למודעות ציבורית את נושא מגפת האלימות נגד נשים והסימנים המקדימים לה, ומהווה מקור השראה והזדהות לנשים רבות לזהות את עצמן, כמי שחיות במעגל האלימות".

עוד הוסיפה כי הרשעתו של משה בהתעללות בבנם, שנאלץ לצפות במעשיו, הוא פסיקה תקדימית ועדות להשפעת האלימות במשפחה על הילדים שעדים לה.