שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין, הודיע הבוקר (חמישי) כי קבע שיש לשחרר לשחרר לביתו בתנאים מגבילים את רומן זדורוב, שהורשע בעבר ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל. השופט שטיין דחה את ערר המדינה וקבע כי זדורוב יצא מכותלי הכלא לאחר כ-15 שנים.

במקביל להחלטה ייערך דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בבקשת הפרקליטות להאריך בחודש נוסף את מועד הגשת כתב האישום נגד זדורוב, "על מנת להשלים את פעולות החקירה הנדרשות". 

על זדורוב הוטלו שלושה תנאים מגבילים בעת שישהה במעצר הבית: היחידים שיוכלו לבקרו הם בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה, או עורכי דינו המייצגים אותו במשפט החוזר. בנוסף, גורמי אכיפת החוק יהיו רשאיים לבצע האזנות סתר למכשירי הטלפון שלו, וכן למחשבים ולאמצעי תקשורת אחרים שיחזיק ברשותו. לסיום, זדורוב יפקיד את דרכונו על מנת שלא יוכל לצאת מן הארץ.

לאחר ההחלטה אמר עורך דינו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי: "רומן יצא היום, כנראה, לאשתו ולילדיו לאחר ש-15 שנה לא ראה אותם בתנאים הוגנים. טרם דיברתי איתו, אבל אעשה זאת לפני הדיון ואעביר לו את ברכתי. המטרה היא לזכות אותו והיום זה יום חשוב בדרך אל המטרה".

עוד הוא הוסיף כי "יש הבדל בין שחרור למעצר בית ולבין משפט חוזר. השחרור לא מבטיח לרומן ולמשפחתו, וגם לא לי, זיכוי במשפט. נעבוד את העבודה המייסרת כדי לנסות ולהשיג את המטרה הגדולה. בעזרת השם נראה אותו מחוץ לכותלי הכלא כבר היום".

בשבוע שעבר הגישה פרקליטות המדינה לעליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, שהחליט לשחרר למעצר בית הכולל איזוק אלקטרוני את זדורוב, שהורשע ברצח ראדה ז"ל ב־2006, ריצה 15 שנות מאסר במסגרת מאסר עולם שקיבל, וכעת עומד למשפט חוזר. 

שופט המחוזי קבע כי זדורוב יוכל לשהות בבית חמותו בזמן המשפט, עם איזוק אלקטרוני ולאחר הפקדת מאות אלפי שקלים כערבות.

מנגד, המדינה טוענת כי זדורוב צריך להישאר במעצר במהלך ניהול המשפט החוזר נגדו, "וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו וכן החשש המובנה מבריחה", כפי שנכתב בערר.